۰ نفر

وزیر نیرو: افزایش مصرف برق بیش از پیش‌بینی بود

۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۷
کد خبر: 205382
وزیر نیرو: افزایش مصرف برق بیش از پیش‌بینی بود

وزیر نیرو گفت: اگر مردم پنج تا 10 درصد مصرف آب و برق خود را کاهش دهند، هیچ گونه نگرانی بابت تامین کامل نیاز مردم در آب و برق وجود نخواهد داشت.

حمید چیت چیان امروز چهارشنبه پس از نشست هیات دولت، در جمع خبرنگاران افزود: امسال در مصرف برق با 2 مطلب عمده مواجه هستیم؛ نخست گرمای کم سابقه و دوم، همزمانی گرمای مناطق مختلف کشور که این امر به شدت مساله افزود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: پیش بینی های ما برای امسال این بود که حدود 5 درصد افزایش مصرف برق داشته باشیم و برای این شرایط کاملا آماده شده بودیم اما در واقع مصرف انرژی بیش از 11 درصد افزایش یافت.

وزیر نیرو ادامه داد: کاهش پنج درصدی مصرف آب و برق مطلب سختی برای مردم نیست؛ مردم می توانند هنگام مشاهده تلویزیون، چراغ بالای سر خود را خاموش کنند یا ساعت هایی که منزل یا محل کار را ترک می کنند، کولرها و لوازم سرمایشی را خاموش کنند؛ همچنین مردم می توانند کولرها را در درجه های کمتر از 25 نگذارند و از لوازم برقی را به طور همزمان استفاده نکنند.

چیت چیان اظهار امیدواری کرد که با این اقدامات، تابستان را با موفقیت و بدون ایجاد خاموشی برای مردم پشت سر بگذاریم.

 یک مصرف برق دیروز (سه شنبه)، 53 هزار و 525 مگاوات به ثبت رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال پنج هزار مگاوات افزایش داشته است.