۰ نفر

حضور ۱۸۲۷ شرکت در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

گردش مالی ۱۲۰ میلیاردتومانی نمایشگاه بیست و دوم نفت/ آلمان رکوردار کسب بیشترین وسعت نمایشگاهی

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۳۴
کد خبر: 190953
گردش مالی ۱۲۰ میلیاردتومانی نمایشگاه بیست و دوم نفت/ آلمان رکوردار کسب بیشترین وسعت نمایشگاهی

مدیر بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، نمایشگاه را به عنوان یک صنعت معرفی کرد که می توانند بسترساز ارتباط بین سرمایه گذار، کارفرما، ارائه دهندگان تجهیزات، مشاوران، پیمانکاران و مهندسان باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمد ناصری امروز (۱۱ اردیبهشت ماه) در نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، برگزاری نمایشگاه صنعت نفت را یک رخداد صنعتی-فرهنگی مهم خواند و گفت: نمایشگاه نفت برای نخستین بار در سال ۱۳۷۴ با حضور کمتر از ۲۰۰ شرکت در دو سالن آغاز به کار کرد؛ این در حالی است که هم اکنون ۸۰ هزار مترمربع فضای خام موجود تنها پاسخگوی یک چهارم درخواست های متقاضیان حضور در نمایشگاه است.

ناصری افزود: از ۸۰ هزار متر مربع فضای خام (شامل محوطه و فضاهای داخلی)، فضای مفید برای جانمایی غرفه ها، ۵۵ هزار متر مربع است.

وی تعداد متقاضیان حضور در بیست و دومین نمایشگاه صنعت نفت را یکهزار و ۸۰۰ شرکت، اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۱۰۱۶ متقاضی داخلی به نمایندگی از ۲۵۰۰ شرکت در نمایشگاه جانمایی شده اند. در بخش خارجی نیز ۸۱۱ متقاضی خارجی به نمایندگی از حدود ۱۵۰۰ شرکت از ۳۷ کشور دنیا حضور دارند و جانمایی شده اند.

آلمان رکوردار کسب بیشترین وسعت نمایشگاهی

ناصری با بیان اینکه بیشترین وسعت اختصاص یافته از فضای نمایشگاهی به شرکت های خارجی متعلق به کشور آلمان است، گفت: ۳ هزار متر از فضای نمایشگاهی به شرکت های آلمانی و ۲۸۰۰ متر به شرکت های چینی اختصاص یافته است. از نظر وسعت فضا آلمان و از نظر تعداد چین رکورددار است و بعد از آن ایتالیا، هلند، فرانسه و انگلیس قرار دارند.

وی افزود: برخی از کشورها مانند چین، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، روسیه، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، هلند و اتریش به دلیل تعدد شرکت های زیرمجموعه به صورت پاویون در نمایشگاه حضور دارند. در ضمن یک شرکت آمریکایی و چند شرکت کانادایی نیز در نمایشگاه حضور دارند.

ناصری با بیان اینکه زمان برگزاری نمایشگاه صنعت نفت در تقویم بین المللی، ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت ماه است، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و به دلیل استفاده بیشتر و مفیدتر از زمان، بیست و دومین نمایشگاه صنعت نفت از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ بعدازظهر آماده حضور بازدید کنندگان است.

وی افزود: روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، برگزار کننده اصلی بیست و دومین نمایشگاه صنعت نفت و روابط عمومی وزارت نفت در کسوت شورای سیاستگذاری کلی ایفای نقش می کند.     

گردش مالی ۱۲۰ میلیارد تومانی نمایشگاه بیست و دوم

ناصری نمایشگاه را به عنوان یک صنعت معرفی کرد که می توانند بسترساز ارتباط بین سرمایه گذار، کارفرما، ارائه دهندگان تجهیزات، مشاوران، پیمانکاران و مهندسان باشد و گفت: گردش مالی برگزاری نمایشگاه بیست و دوم ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد تومان تخمین زده می شود که هزینه ارزی-ریالی فضا نمایشگاهی، هزینه ساخت غرفه ها، اطلاع رسانی، فعالیت های تبلیغاتی و ... را شامل می شود.

وی ادامه داد: قیمت پایه ارزی در سال گذشته برای جانمایی غرفه ها ۳۷۵ یورو به ازای هر متر مربع بوده که امسال به ۴۷۰ یورو افزایش یافته است.

ناصری افزود: افزایش ۹۵ یورویی به ازای هر مترمربع جانمایی در سال جاری نسبت به سال گذشته سبب شده که برخی از شرکت های داخلی از حضور در نمایشگاه انصراف دهند. البته گفتنی است که شرکت ملی نفت ایران به عنوان برگزار کننده اصلی نمایشگاه نقشی در قیمت گذاری نداشته است.

نمایشگاه نفت تهران دارنده جایگاه نخست خاورمیانه

وی اعلام کرد: نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از نظر وسعت و تعدد شرکت های حاضر در خاورمیانه مقام نخست و در دنیا در جایگاه پنجم قرار دارد.

ناصری همچنین از امضا قرارداد ساخت لوله های CRA با یک شرکت اسپانیایی در حاشیه برگزاری نمایشگاه بیست و دوم خبر داد و گفت: ساخت این تجهیز کاربردی که جز نیازمندهای صنعت نفت است می تواند به توسعه این صنعت کمک کند.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: برخی از شرکت های بزرگ نفتی بین المللی مانند بریتیش پترولیوم هم که در نمایشگاه حضور ندارند، تیم کارشناسی خود را به منظور شناسایی شرکت ها و فرصت های سرمایه گذاری اعزام می کنند.

برگزاری ۱۵ نشست تخصصی در حاشیه نمایشگاه بیست و دوم

ناصری از برگزاری ۱۵ نشست تخصصی در حاشیه برگزاری بیست و دومین نمایشگاه صنعت نفت خبر داد و گفت: ۴ نشست تخصصی از سوی معاونت پژوهشی و مهندسی وزارت نفت و بقیه از سوی شرکت های خصوصی برگزار می شود.

وی افزود: برای حضور مدیران شرکت ملی نفت ایران و شرکت های زیرمجموعه نیز برنامه زمانبندی در نظر گرفته شده که متعاقبا اعلام می شود.

ناصری زمان برگزاری برنامه افتتاح بیست و دومین نمایشگاه نفت را ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح در سالن میلاد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ستاد خبری به صورت فعال در نمایشگاه بیست و دوم حاضر است، افزود: زمان برگزاری مصاحبه های مطبوعاتی معاونان وزیر نفت در حال بررسی و تنظیم است. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده نخستین نشست مطبوعاتی بعدازظهر نخستین روز از برگزاری با حضور علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزار می شود.

به گزارش NIOC، بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز شنبه (۱۶ اردیبهشت ماه) با حضور ۱۸۲۷ شرکت داخلی و خارجی در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی آغاز به کار می کند.