۰ نفر

وزیر نیرو: تامین آب مناطق سیل زده فارس به خوبی انجام شده است

۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۸:۵۳
کد خبر: 177839
 وزیر نیرو: تامین آب مناطق سیل زده فارس به خوبی انجام شده است

وزیر نیرو گفت: با وجود آسیب هایی که در جریان سیل اخیر به تاسیسات آبرسانی 27 شهر استان فارس وارد شد، کنترل سیلاب و تامین آب آشامیدنی مناطق سیل زده این استان در شرایط بحران به خوبی انجام شد و ما در این زمینه مشکل حادی نداشتیم.

حمید چیت چیان یکشنبه در بازدید از شبکه آبرسانی به جنوب فارس و بخش های آسیب دیده این شبکه در منطقه کهنویه خنج، بیان داشت: در چند روز اخیر، اقدام های مناسبی برای ترمیم و بازسازی شبکه انتقال آب از سد سلمان فارسی به شهرهای جنوبی استان فارس از جمله خنج، لارستان و گراش صورت گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی افزود: با هدف تامین اعتبار مورد نیاز برای اصلاح، جا به جایی و ایمن سازی پنج کیلومتر از خط آبرسانی لارستان تلاش های لازم انجام خواهد شد.

چیت چیان، همچنین ضمن بازدید از محل عملیات بازسازی و ترمیم خط انتقال یک هزار میلی متری GRP خنج که بر اثر سیل آسیب دیده است، در جریان آخرین اقدام های صورت گرفته برای ترمیم این شبکه انتقال قرار گرفت و بر لزوم ترمیم هر چه سریع تر این شبکه تاکید و دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد.

GRP لوله های پلاستیکی مسلح شده با الیاف فایبرگلاس و شیشه است که در شبکه آبیاری، زهکشی و انتقال آب به نقاط مختلف دشت از آنها استفاده می شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان فارس هم در این بازدید گفت: با اقدام به موقع دست اندرکاران این شرکت تا حدود زیادی از تبعات و حوادث ناشی از سیل اخیر در شهرستان های جنوبی این استان از جمله لارستان کاسته شد.

محمد علی قلندری افزود: خط آبرسانی لارستان از تصفیه خانه آب حضرت علی ابن ابیطالب (ع) آغاز می شود و 9 شهر جنوبی این استان شامل امام شهر، کارزین، خنج، اوز، گراش، لار، فیشور، خور و لطیفی و همچنین 40 روستای واقع در مسیر این خط را آبرسانی می کند.

2 سامانه بارشی از شامگاه 24 بهمن ماه 95 هوای استان فارس را تحت تاثیر قرار داد. این بارش ها که تا ساعت های پایانی روز 28 بهمن ادامه داشت اگر چه خوشحالی مردم این استان را در پی داشت اما در ادامه موجب جاری شدن سیلاب شد و به برخی زیرساخت ها، منازل روستاییان و بافت فرسوده برخی شهرهای فارس به ویژه در شهرستان های جهرم، فسا و داراب زیان رساند.