۰ نفر

سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری برای تولید برق پاک

۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۲۲
کد خبر: 174738
سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری برای تولید برق پاک

وزیر نیرو با بیان اینکه صنعت برق درسالهای اخیر تحولات بسیار بزرگی را تجربه کرده که مهمترین آن روی آوردن به تولید برق ازمنابع تجدیدشونده است، گفت: امیدواریم در زمان کوتاهی شاهد سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری در بخش ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر باشیم.

حمید چیت چیان روز شنبه در حاشیه بهره برداری از سه نیروگاه هفت مگاواتی خورشیدی در همدان در جمع خبرنگاران افزود: در سالهای اخیر هزینه سرمایه گذاری در نیروگاه های خورشیدی به شدت کاهش یافته بود در حالی که در دنیا این موضوع توسعه بی سابقه ای داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی تصریح کرد: در ایران برنامه ریزی وسیعی انجام شده که در طول برنامه ششم که در قانون برنامه به تصویب رسیده است قرار است پنج هزار مگاوات نیروگاه های تجدیدشونده که بیشتر خورشیدی و بادی هستند، احداث شود.

وی ادامه داد: قبل از افتتاح نیروگاه های خورشیدی همدان، بزرگترین نیروگاه کشور با ظرفیت یک مگاوات بوده است اما امروز در همدان دو نیروگاه هفت مگاواتی بهره برداری و همزمان عملیات اجرایی سه نیروگاه هفت مگاواتی نیز آغاز شده است.

وی افزود: یک نیروگاه 10 مگاواتی نیز به زودی در اصفهان وارد مدار می شود .

وزیر نیرو اعلام کرد: در ایام دهه مبارک فجر در سطح کشور سه سد افتتاح و 6 طرح آبگیری می شود .

چیت چیان با بیان اینکه سه نیروگاه بزرگ فسیلی نیز در این ایام به بهره برداری می رسد، افزود: 21 طرح آبرسانی، 22 شبکه فاضلاب و تصفیه خانه از دیگر طرح های دهه فجر است.

وی ادامه داد: در این دهه همچنین یک هزار و 157 روستا آب آبرسانی و 525 روستا نیز به برق متصل می شود.

استان همدان 19 هزار کیلومترمربع مساحت و یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد و تعداد مشترکان برق استان تاکنون 700 هزار مشترک است.

100 درصد جمعیت شهری و روستایی استان از نعمت برق برخوردار هستند و به یک هزار و 80 روستای استان برق رسانی شده و امسال نیز به تنها روستایی که مردمش مهاجرت معکوس داشته‌اند برقرسانی شد.

وزیر نیرو در پنجمین روز از ایام الله دهه فجر به منظور بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی چندین طرح برقرسانی و آبرسانی به استان همدان سفر کرده است.