۰ نفر

قیمت گاز بخش خانگی گران نمی شود

۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۴۶
کد خبر: 163440
قیمت گاز بخش خانگی گران نمی شود

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: قیمت گاز بخش خانگی در سال ٩٥ افزایش نخواهد یافت و برای سال آینده نیز تاکنون برنامه ای اعلام نشده است.

حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت در امور گاز افزود: سال‌های گذشته افزایش پلکانی قیمت گاز بخش خانگی را شاهد بودیم و امسال برنامه ای برای افزایش قیمت گاز این بخش پیش بینی نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: تاکنون برنامه ای برای افزایش قیمت گاز بخش خانگی در سال آینده نیز اعلام نشده و سیاست دولت در سال‌های گذشته براین اساس تعریف شده که قیمت گاز بخش صنایع افزایش چشمگیری نیابد و این مقدار ثابت بماند.

عراقی گفت: این موضوع نشان می دهد که سیاست دولت بر این پایه تعریف شده که قیمت‌ گاز بخش‌های تولیدی کشور از جمله صنایع افزایش نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: سیاست مزبور با هدف حمایت از بخش‌های تولیدی کشور تعریف شده و در سه سال گذشته قیمت گاز بخش صنایع به طور چشمگیری افزایش نیافته و قیمت گاز بخش خانگی نیز به طور تدریجی افزایش یافته است.

میزان پوشش شبکه گازرسانی کشور در سال های گذشته افزایش قابل توجهی یافته به گونه ای که از ابتدای سال 1392 تا پایان سال 1394 به بیش از 6 هزار و ٢٠٠ روستای جدید و 60 شهر جدید کوچک گازرسانی شده است.

اکنون بیش از 73 هزار واحد صنعتی کشور انرژی اولیه خود را از گازطبیعی تامین می کنند و 96 درصد جمعیت شهری تحت پوشش شبکه گاز قرار دارند.

اجرای بیش از 300 هزار کیلومتر خطوط انتقال و شبکه های توزیع و تغذیه همچنین نصب 10 میلیون انشعاب، 22 میلیون واحد مسکونی در سال های گذشته تحت پوشش گاز قرار گرفته اند .

سال 1392 پوشش گازرسانی روستاهای کشور از نظر جمعیتی 55 درصد بود که در بهار امسال به حدود 67 درصد نزدیک شد.

اکنون پوشش گازرسانی کل جمعیت کشور ٩٠ درصد است که با گازرسانی به مناطق جدید از جمله استان سیستان و بلوچستان، تا میانه سال آینده به 95 درصد خواهد رسید که به معنای قرار گرفتن تقریبا همه جمعیت کشور تحت پوشش شبکه گازرسانی است.