۰ نفر

جایگاه سوخت دولتی در کشور نداریم

رد تزریق هوا در پمپ‌های بنزین

۷ مهر ۱۳۹۵، ۲۳:۴۵
کد خبر: 148521
رد تزریق هوا در پمپ‌های بنزین

رئیس انجمن جایگاه داران سوخت از وجود سه هزار و 500 جایگاه سوخت در کشور خبرداد و گفت: از این تعداد 250 جایگاه سوخت در تهران استقرار دارد.

بپژن حاج محمدرضا با بیان اینکه تمامی جایگاههای عرضه سوخت در کشور اختصاصی است، افزود: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزون بر 100 جایگاه عرضه سوخت در اختیار داشت که تمامی این جایگاه ها را به صورت مزایده به بخش غیر دولتی واگذار و در حال حاضر جایگاه عرضه سوخت دولتی در کشور وجود ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از رادیو اقتصاد، افزود: فرآورده های نفتی از قبیل بنزین و گازوئیل در جایگاه های عرضه سوخت همواره از سوی سازمان استاندارد، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و ... نمونه گیری و از حیث کمی و کیفی مورد آزمایش قرار می گیرند.

رئیس انجمن جایگاه داران سوخت گفت: تلمبه های تمامی جایگاههای عرضه سوخت در کشور به سیستم شناور مجهز است که در پایین ترین سطح مخزن قرار گرفته و از سطح تا ذیل آن پلمپ بوده و در صورت هرگونه اشکال عملیات متوقف میگردد و امکان هیچ گونه دخل و تصرف در این تلمبه ها وجود ندارد مضاف براینکه تمامی جایگاه های سوخت بطور مرتب توسط بازرسین شرکت ملی پخش ، اداره استاندارد و سازمان تعزیرات مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بالای یک میلیون تومان جریمه می شوند .

وی در ادامه با بیان اینکه امکان تزریق هوا در پمپ یا مخزن جایگاههای عرضه سوخت کشور وجود ندارد، افزود: تمام این جایگاهها با هدف جلوگیری از بروز هرگونه تخلف به دوربین مجهز و تمامی مراحل عملیات سوختگیری بصورت دقیق ثبت و ضبط می‌شود.

حاج‌محمدرضا تاکید کرد : بسیاری از عوامل فنی خودرو در مصرف بالای سوخت دخیل هستند و رانندگان می بایست برای رفع اشکالات و جلوگیری از هدر رفتن سوخت اقدام کنند.