۰ نفر

صنعت پتروشیمی رو به رشد و پایدار است

۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۲۳:۲۲
کد خبر: 145833
صنعت پتروشیمی رو به رشد و پایدار است

معاون وزیر نفت در امروز پتروشمی گفت: واحد نیمه صنعتی پلی پروپیلن دارای ظرفیت دوهزار و چهارصد تن در سال است که ساخت تجهیزات کلیدی آن توسط سازندگان داخلی انجام شده است و قابلیت تولید گریدهای مختلف پلی پروپیلن را داراست.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه مراسم افتتاح از واحد نیمه صنعتی تولید پلی پروپیلن در جمع خبرنگاران گفت: مسئولیت شرکت پژوهش و فناوری، یکی از شرکت های زیرمجموعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، توسعه و تامین فناوری‌های لازم برای این صنعت است.

وی افزود: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در سال های اخیر در زمینه فرایندها و تولید کاتالیست ها، فعالیت های مطلوبی داشته است و افتتاح واحد پلی پروپیلن یکی از نتایج آن به شمار می آید.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ادامه داد: واحد نیمه صنعتی پلی پروپیلن سالانه ٢ هزار و ٤٠٠ تن ظرفیت تولید دارد که سازندگان داخلی تجهیزات کلیدی آن را ساخته اند و قابلیت تولید گریدهای مختلف پلی پروپیلن را دارد.

وی در ادامه تولید کاتالیست واحدهای پایین دستی پلی پروپیلن را از دیگر دستاوردهای شرکت پژوهش و فناروی پتروشمی دانست و افزود: در آینده نزدیک با پروژه هایی که صنعت پتروشیمی در پیش دارد، میزان تولید پلی پروپیلن افزایش می یابد و واحدهای پایین دستی جدید توسعه می یابند.

شاهدایی از امضای تفاهمنامه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت خوارزمی برای توسعه کاتالیست ها و ارتقای آن از نیمه صنعتی به صنعتی خبر داد و گفت: در این صورت شاهد استفاده این فناوری‌ها برای واحدهای بزرگ در حال تولید خواهیم بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شانا، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: پلی پروپیلن را یکی از مهمترین پلیمرهای مورد استفاده در صنایع مختلف کشور دانست که عمده این نیاز با واردات در تامین می شود

وی در عین حال، صنعت پتروشیمی را صنعتی رو به رشد و تمام نشدنی دانست.

واحد نیمه صنعتی تولید پلی‌پروپیلن شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی که عصر امروز افتتاح شد، در مرکز اراک قرار دارد، ساخت آن از مهر ماه سال ٩١ آغاز شده و از اردیبهشت امسال تاکنون ٤٠ تن پلی پروپیلن در مرحله پیش راه اندازی، تولید کرده است.