۰ نفر

جزئیات حضور کره‌ای ها برای توسعه طرح‌های آب و فاضلاب

۲۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۵
کد خبر: 141122
جزئیات حضور کره‌ای ها برای توسعه طرح‌های آب و فاضلاب

معاون وزیر نیرو در امور آب از ورود شرکت های کره ای برای ایجاد کمیته مشترک به منظور ارتقا صنعت آب و فاضلاب و اجرای کردن طرح های کارون 2، بهشت اباد و رفع مشکلات فاضلاب اهواز و خوزستان خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رحیم میدانی با اشاره به سابقه وفعالیت خوب کشور کره جنوبی در عرصه آب و فاضلاب گفت: مذاکرات خوبی برای حضور شرکت های کره ای برای انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در همین راستا قرار است یک کمیته مشترک بین وزارتخانه محیط زیست کره جنوبی و وزارت نیرو برای توسعه آب و فاضلاب ایران صورت بگیرد گفت: خواسته ما از کره جنوبی این است که وام کم بهره و قیمت پایین ارائه دهند چرا که تنها در این صورت می‌توانیم با آن‌ها وارد تعامل شویم.

معاون وزیر نیرو در امور آبفا با اشاره به پروژه ای با شرکت “آی واتر” انگلستان گفت: علی‌رغم اینکه این شرکت وام کم بهره به سود 1.5 درصد پیشنهاد داده بود اما به دلیل قیمت بالا نتوانستیم با این شرکت وارد همکاری شویم لذا تقاضای ما از کره جنوبی این است که در این زمینه با ما مساعدت کافی داشته باشند.

 در همین راستا مین هولی معاون وزیر محیط زیست کره جنوبی به ایسنا در خصوص برنامه های توسعه آب و فاضلاب در ایران گفت: در کارون و شهر گیلان  قرار است که تا اوایل سال آینده میلادی با استفاده از بودجه کشور کره جنوبی پروژه هایی را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه منابع آب و فاضلاب ایران در دست اقدام ما قرار دارد اظهار کرد: بختیاری،کارون 2 و بهشت آباد برنامه هایی است که قصد داریم که با اجرای پروژه در آن‌ به مردم خوزستان کمک کنیم.

معاون وزیر محیط زیست کره جنوبی با بیان اینکه به دلیل مشکلات ایجاد شده رودخانه کارون با مشکل روبه‌رو شده است تاکید کرد: هدف ما این است که بتوانیم با جمع آوری فاضلاب مشکل این منطقه را برطرف کنیم.

مین هولی با بیان اینکه اولین هدف ما اجرای پروژه ای برای بختیاری 2 است که امیدواریم به زودی این پروژه نیز اجرایی شود درخصوص قیمت گفت: تلاش ما این است که قیمت مناسب و وام ارزان قیمت و همچنین با ارائه تکنولوژی به توسعه صنعت آب و فاضلاب ایران کمک کنیم.

به گفته وی در 50 سال اخیر تجربیات گوناگونی را در صنعت آب و فاضلاب به دست اورده ایم  اکنون قصد داریم که با درس گرفتن از تجربیات منفی بهترین پروژه ها را در ایران اجرایی کنیم.