۰ نفر

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد

سوخت مازوت نیروگاه‌ها تا پایان سال به صفر می‌رسد

۲۹ مرداد ۱۳۹۵، ۷:۵۷
کد خبر: 141092
سوخت مازوت نیروگاه‌ها تا پایان سال به صفر می‌رسد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به وضعیت نیروگاه‌های کشور گفت: مازوت یک سوخت سنگین و آلاینده بود که از سطح نیروگاه‌ها در حال حذف است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل ازایسنا، معصومه ابتکار افزود:‌ 43 درصد سوخت نیروگاه‌ها در سال 92 مازوت بود که این میزان در حال حاضر به 9 درصد رسیده است و پیش‌بینی می‌شود این مقدار تا پایان سال به صفر برسد.

وی افزود: نیروگاه‌های کشور درحال‌حاضر از سوخت گاز طبیعی استفاده می‌کنند و باید به سمت سیکل ترکیبی بروند و بهره‌وری خود را افزایش دهند، نیروگاه شهید رجایی قزوین نیز باید از گاز طبیعی استفاده کند و استفاده از سوخت مازوت از نظر ما ممنوع است.

خروجی فعالیت صنایع باید با استانداردهای حفاظت محیط زیست منطبق باشند

ابتکار اظهار کرد: تمام صنایع چه صنایع سیمان و چه صنایع دیگر که فعالیت می‌کنند از جهت خروجی فعالیت صنعتی خودشان باید تابع ضوابط و استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست باشند که اخیراً نیز دولت این ضوابط‌ استانداردها را ارتقا داده و ابلاغ کرده است.

به گفته ابتکار، در دولت برای اینکه بتوانیم این ضوابط را با شرایط ملی و همینطور با الزامات موجود انطباق دهیم کارهای خوبی صورت گرفته است،‌ همه صنایع چه صنایع سیمانو  چه صنایعی که در شهرک‌های صنعتی قرار دارند مکلفند که از این ابلاغ استفاده کنند.

رییس سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد: همه صنایع مذکور باید مسائل مربوط به آلودگی هوا یعنی رعایت استانداردها، فیلتراسیون موردنظر در بحث آلودگی هوا، موضوع مهم آلودگی آب، پساب‌های صنعتی که منابع آب زیرزمینی و  خاک را آلوده می‌کند رعایت کنند، در این زمینه نیز سازمان سخت‌گیرانه عمل می‌کند و  هرجا که آلایندگی است گزارش می‌دهد.

وی یادآور شد: علاوه بر این صنایع مسئولیت سنگینی را در بحث پسماندها دارند، پسماندهای صنعتی باید براساس دستورالعملی که سازمان حفاظت محیط‌زیست می‌دهد مدیریت شود و به هیچ عنوان نباید این پسماندها خاک، ‌آب و منابع آبی را آلوده کنند که این امر هم جزئی ازضوابطی است که سازمان بر آن تأکید دارد.