۰ نفر

یک هزار فرصت شغلی در پارس جنوبی ایجاد می شود

۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰:۵۹
کد خبر: 140932
 یک هزار فرصت شغلی در پارس جنوبی ایجاد می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تلاش مدیران صنعت نفت و افتتاح دو پالایشگاه جدید در منطقه عسلویه در 9 ماه آینده، نزدیک به یک هزار ظرفیت شغلی در پارس جنوبی ایجاد می شود.

علی ربیعی عصر چهارشنبه در نشست مسئولیت های اجتماعی شهرستان عسلویه افزود: از این تعداد سهم 50 درصدی نیروهای بومی در آن بصورت تمام و کمال دیده می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی تصریح کرد: همچنین 80 نفر در پتروشیمی جم مشغول به کار شده و از این تعداد 30 نفر از نیروهای بومی شهرستان عسلویه به کار گمارده می شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تقدیر از تلاش های صورت گرفته از سوی منطقه ویژه پارس در حوزه آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی اظهار کرد: در راستای توسعه مهارت های آموزشی و فنی دوره های آموزش سیار و جوار کارگاهی در عسلویه ایجاد می شود.

وی با اشاره به خصوصیت های دولت روحانی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید، دولتی فروتن، کم حرف و مسئولیت پذیر است و گسترش دادن خیر جمعی را با جدیت دنبال می کند.

ربیعی افزود: بعضی از بنیان ها و ارزش ها ضعیف شده که ما در این دولت تاوان آن را می دهیم لذا باید ارزش های اجتماعی و اخلاق اجتماعی را احیا کنیم.

وی با تاکید براینکه شعار 'هر ایرانی مسئول همه ایران است' را باید سرلوحه کار خود قرار داد، گفت: در دوره گذشته به جای اینکه آدم ها را توانمند کنیم تا عزت نفس پیدا کنند سیاست صدقه ای در پیش گرفته شد این درحالی است که امروز فروتنی دولت این است که می گوید به تنهایی نمی تواند مشکلات را حل کند.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه گوهر گم شده جامعه اعتماد و حمایت از یکدیگر است، افزود: می خواهیم سند مسئولیت اجتماعی را در دولت مطرح و به تصویب برسانیم و این طرح با نشان شهید فیاض بخش اجرا می شود.

وی یادآور شد: در این دو سال که اخیر منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را دنبال می کردم، مدیرعامل این منطقه را بعنوان پیام آور تلاش در منطقه شناخته می شناسم.

در نشست مسئولیتهای اجتماعی شهرستان عسلویه استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مقامات محلی شهرستان نیز حضور داشتند.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی سفر دو روزه خود را از عسلویه و با شرکت در همایش مسئولیتهای اجتماعی آغاز و بعد از ظهر فردا پنجشنبه با حضور در کمیته تخصصی اشتغال به پایان می رساند.