۰ نفر

مدیرکل هواشناسی البرز خبر داد؛

آلودگی هوای البرز در وضعیت هشدار

۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۷
کد خبر: 587057
آلودگی هوای البرز در وضعیت هشدار

مدیرکل هواشناسی البرز با اشاره به قرار گرفتن استان در وضعیت هشدار آلودگی سطح زرد گفت: کیفیت هوای البرز به ویژه در آخر هفته در سطح ناسالم برای تمامی گروه‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  مهر، آرش بهارونداحمدی  با اشاره به قرار گرفتن استان البرز در وضعیت هشدار آلودگی سطح زرد اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوی‌های پیش‌یابی حاکی از وارونگی دمایی در سطوح پایینی و میانی در منطقه البرز میانی دارد.

وی بیان کرد: این شرایط منجر به افزایش آلاینده‌ها طی هفته جاری در استان البرز خواهد شد که کیفیت هوا را در سطح ناسالم برای گروه‌های حساس و در بعضی ساعات ناسالم برای تمام گروه‌ها به ویژه در آخر هفته قرار می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه این وضعیت بیشتر شهرهای کرج، فردیس، اشتهارد، نظرآباد، هشتگرد را درگیر می‌کند، تصریح کرد: با توجه به پایداری جوی ظرفیت افزایش آلاینده‌ها در این شهرها به صورت ویژه وجود دارد.

بهارونداحمدی با تأکید بر لزوم عدم تردد برای تمام گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز متذکر شد: مدیریت برای کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی ضروری است.