۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

افتتاح نخستین باغ فرهنگ ایرانی در کرج

۶ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۲۶
کد خبر: 531469
افتتاح نخستین باغ فرهنگ ایرانی در کرج

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وجود اقوام مختلف با گویش‌ها و آداب مختلف ویژگی منحصر به فردی است که در کمتر نقطه‌ای از دنیا مشاهده می‌شود. البته این تنوع فرهنگی و قومیتی هرگز باعث اختلاف و ایجاد حس برتری در قومی خاص نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، منصور غلامی روز پنجشنبه ششم خرداد در مراسم افتتاح باغ فرهنگ ایرانی که در پارک ایران کوچک کرج برگزار شد، اظهار کرد: تک تک مردم ایران گنجینه‌ای از فرهنگ و دانش هستند که در یک جغرافیای گسترده زینت بخش کشور شده‌اند.

وی ادامه داد: وجود اقوام مختلف با گویش‌ها و آداب مختلف ویژگی منحصر به فردی است که در کمتر نقطه‌ای از دنیا مشاهده می‌شود.

وی توضیح داد: البته این تنوع فرهنگی و قومیتی هرگز باعث اختلاف و ایجاد حس برتری در قومی خاص نشده چون همه مردم ایران می‌دانند که تنها محبت، تقوا، سلامت نفس و ارزش‌های والای انسانی است که فرد یا گروهی را از دیگران برتر می‌کند.

وی با اشاره به  افتتاح باغ فرهنگ در پارک ایران کوچک اضافه کرد:  شهر کرج به واسطه ویژگی قومیتی و فرهنگی متنوعی که دارد بهترین گزینه برای ایجاد نخستین باغ فرهنگ ایرانی در کشور بود.

این مسئول توضیح داد: مسئولان تلاش دارند ظرفیت‌های فرهنگی استان‌های مختلف که در حقیقت خمیرمایه شادکامی و زیست مردم است را شناسایی و به فعلیت برسانند.

غلامی اضافه کرد: اگر فرزند ما ریشه محکم فرهنگی خود را به خوبی بشناسند، ایران در میان سایر جوامع فرهنگی استوار و پابرجا خواهد ماند.