۰ نفر

با راه‌اندازی روستابازارها؛

دست دلالان از بازار محصولات کشاورزی استان البرز کوتاه شد

۲ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۳۸
کد خبر: 530266
دست دلالان از بازار محصولات کشاورزی استان البرز کوتاه شد

مدیر تعاون روستایی استان البرز اعلام کرد که با اجرای طرح راه اندازی «روستابازارها» که از سال گذشته در کشور کلید خورد، دست واسطه ها و دلالان در عرضه محصولات کشاورزی استان کوتاه می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ سید محسن موسوی افزود: یکی از وظایف اصلی در تعاون روستایی ها کوتاه کردن فاصله بین تولید و مصرف است که راه اندازی روستابازارها این امکان را به وجود می آورد تا تولیدکنندگان محصولات و فراورده های تولیدی خود را بدون دخالت دلالان و واسطه گران در سریعترین زمان ممکن و با کمترین قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

وی ادامه داد:  با عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، سود اصلی این تولیدات به سفره کشاورز و بهره بردار می رود به جای اینکه واسطه گران بیشترین سود را از این بخش ببرند.

موسوی گفت: به همین منظور طرح احداث روستابازار از سال گذشته در شهرستان نظرآباد این استان آغاز شده که تاکنون پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی داشته است.

وی افزود: این روستابازار در زمینی به مساحت یک هزارو۶۰۰ متر مربع با زیربنای ۷۶۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان توسط شبکه تعاون روستایی و کشاورزی (شرکت تعاونی دامداران صنعتی) در حال ساخت می باشد.

مدیر تعاون روستایی استان البرز بیان داشت: در این روستا بازار قرار است تا انواع محصولات پروتئینی دامی شامل گوشت قرمز و گوشت سفید مرغ و ماهی ، تخم مرغ و انواع تولیدات گیاهی شامل سبزی و صیفی و میوه جات ، قارچ خوراکی ، عسل ، و محصولات صنایع دستی و روستایی توسط شبکه تعاون روستایی به صورت مستقیم عرضه شود.

موسوی اضافه کرد: قرار است در این روستابازار ۲۰ غرفه ایجاد شده و حداقل برای ۲۰ نفر از کشاورزان اشتغالزایی مستقیم شود.

وی پیش بینی کرد که این روستابازار تا پایان خرداد ماه جاری و همزمان با هفته جهاد کشاورزی به بهره برداری برسد.