۰ نفر

یک مقام مسئول:

یک سوم جمعیت البرز حاشیه نشین هستند

۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۵۷
کد خبر: 529941
یک سوم جمعیت البرز حاشیه نشین هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: حدود یک سوم جمعیت این استان حاشیه نشین هستند که تشکل‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های ذیربط باید در این خصوص برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، نور محمد فردی روز شنبه در حاشیه جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی،  سلامت زنان و خانواده استان البرز افزود: بایستی تهدیدات و چالش‌ها در این خصوص شناسایی و تبدیل به فرصت شوند.

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی قابل مدیریت و کنترل هستند، اظهار داشت: اوج آسیب های اجتماعی خودکشی است که باید با برنامه ریزی، مشاوره و کارتحقیقاتی در جهت کنترل مدیریت این آسیب اهتمام لازم صورت گیرد.

فردی گفت:  درست است که هر مجرمی متناسب با جرم باید مجازات  و اقدامات پیشگیرانه انجام شود ولی از آسیب های اجتماعی باید با تکیه بر محورهای فرهنگی و پژوهشی برنامه ریزی و اقدام لازم صورت گیرد. 

معاون استاندار البرز تصریح کرد:  آسیب‌های اجتماعی در حقیقت مثل آسیب های طبیعی هستند مانند زلزله اگر به آنها رسیدگی نشود تخریب به همراه دارند و بازسازی آنها مشکل می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مبنای کار ما در آسیب‌های اجتماعی سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی است که باید با حساسیت پیگیری و اقدام شود خاطر نشان کرد:   توجه به آسیب های اجتماعی باید فراگیر شود چرا که یک تشکیلات به تنهایی قادر به انجام آن نیست.

فردی گفت: در هر صورت تدوین یک استراتژی پیشگیری از خودکشی مستلزم توجه به سطوح پیشگیری است و اجرای آن با همکاری نهادهای مختلفی همچون؛ آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، بهزیستی، بهداشت و درمان، فرهنگ و ارشاد استان و مهمتر از همه خانواده می باشد.

وی ادامه داد: علل و عوامل اساسی در خودکشی را می توان به مواردی از جمله درگیری با خانواده، اختلافات زناشویی،  افسردگی،  مشکلات اقتصادی و مالی،  مشکلات ناشی از اعتیاد و مواد مخدر اشاره کرد.

فردی گفت: بیشترین فراوانی مربوط به گروه های سنی ۳۵ تا ۴۰ سال می باشد ما باید از تمام ظرفیت‌های استان در جهت مقابله با آسیب های اجتماعی استفاده کنیم.