۰ نفر

رکورد جدید کرونا در البرز

۳۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۰۵
کد خبر: 521774
رکورد جدید کرونا در البرز

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که با مرگ ۲۷ بیمار بدحال کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، موج چهارم کرونا در این استان رکورد تازه ثبت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، موج چهارم کرونا از حدود ۲۰ روز پیش در البرز آغاز شده که طی این مدت شمار فوتی های روزانه کمتر از ۲۰ نفر بوده است.

محمد فتحی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: با مرگ ۲۷ بیمار دیگر کووید ۱۹ شمار کل جانباختگان این بیماری در استان البرز به سه هزارو۲۰۳ نفر رسیده است.

وی بیان داشت: ۱۴۰ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های البرز پذیرش و به تخت های درمانی انتقال یافتند که اکنون در مجموع یک هزارو۶۱ بیمار کووید۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

فتحی افزود: ۳۶ هزارو۹۷۱ بیمار کووید۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان های البرز بستری شده اند که ۳۲هزارو۶۹۰ نفر آنان پس از بهبودی ترخیص شده اند.

اکنون استان البرز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و بنا به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان روزانه بیش از چهار هزار بیمار کووید ۱۹ به صورت سرپایی به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

با توجه به شدت ابتلا به کووید ۱۹ بیش از ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی و تعدادی مراکز درمانی صحرایی در استان البرز پیش بینی شده است.

بنا به گفته شاهدان عینی بیمارستان های استان البرز این روزها مملو از بیماران کووید ۱۹ بوده و ظرفیت تخت های بستری در حال تکمیل است.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به مردم توصیه می کنند که در خانه ها بمانند و درصورت ضرورت حضور درمکان های عمومی ، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را فراموش نکنند.