۰ نفر

رییس پلیس راه البرز اعلام کرد؛

کاهش تصادفات منجر به فوت در راه‌های برون شهری البرز

۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۵۰
کد خبر: 520235
کاهش تصادفات منجر به فوت در راه‌های برون شهری البرز

درسال گذشته تصادفات منجر به فوت در راه های برون شهری نسبت به مدت مشابه سال ما قبل هشت درصد کاهش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا گودرزی اظهار داشت: همچنین طی این مدت تعداد جانباختگان ناشی از حوادث رانندگی دراستان البرز یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین  طی سال گذشته ، ۱۳۳ فقره تصادف منجر به جرح در راه های استان البرز رخ داد که منجر به مجروح شدن ۱۷۳ نفر شد که به ترتیب ۱۸ و ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال ما قبل کاهش نشان می دهد.

گودرزی خاطرنشان کرد که درسال گذشته ۹۸۸ هزار و ۲۵۹ راننده متخلف به دلیل تخلفات رانندگی در راه های استان البرز اعمال قانون شدند که از مجموع این تخلفات ۱۵۱ هزار و ۷۰۸ فقره مربوط به تخلفات حادثه ساز بوده که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال ما قبل به ترتیب ۳۷ و ۱۳ درصد افزایش یافته است.

رییس پلیس راه استان البرز دربخش دیگری از سخنان خود عملکرد به طرح نوروزی سال جاری اشاره کرد و گفت که در سال جاری آمار تصادفات منجر به فوت در صحنه  و تعداد متوفیان نسبت به سال قبل ۱۷ درصد کاهش نشان می دهد.

وی بیان داشت : طی این مدت ۹ فقره تصادف منجر به جرح در راه های استان البرز به وقوع پیوست که ۱۱نفر مجروح شدند که افزایش ۵۰ درصدی تصادفات جرحی را نشان می دهد. 

گودرزی به آمار تردد در نوروز سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: امسال  ۱۹ میلیون و ۴۷۷هزار و  ۷۱۵ تردد ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش  ۱۱۵ درصدی را شاهد بودیم. 

استان البرز دارای یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان است.