۰ نفر

یک مقام مسئول؛

تخت‌های کرونا در البرز پر شد

۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۱۵
کد خبر: 519640
تخت‌های کرونا در البرز پر شد

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: از مردم درخواست می‌شود از منزل خارج نشوند تا بتوانیم به بیماران دوران عید رسیدگی کنیم و آمار مبتلایان جدید را به حداقل برسانیم چون بدون شک اگر مبتلایان جدید به بیماران دوران عید اضافه شوند، همه تخت‌های استان هم پاسخگوی بیماران نخواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهرداد بابایی  با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در البرز اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۳ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری و ۹۰ بیمار بهبود یافته نیز ترخیص شدند.

وی ادامه داد: طی این مدت ۱۹ نفر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست داده اند که در طول چند ماه گذشته بیشترین تعداد بوده است.

این مسئول اضافه کرد: متاسفانه از لحاظ تعداد بیماران بستری از پیک سوم شیوع هم گذشته‌ایم و در حال حاضر ۹۱۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.  

بابایی اضافه کرد: پیش از این برای بیماران کرونایی هزار تخت در نظر گرفته شده بود ولی با توجه روند فعلی به زودی این هزار تخت پر می‌شود به همین دلیل به صورت اضطراری در حال اضافه کردن ۵۰۰ تخت دیگر هستیم.

سخنگوی ستاد کرونای البرز گفت: در عرض دو هفته آمار سه پیک قبلی را رد کرده‌ایم که نگرانی افزایش بیماران روز به روز بیشتر می‌شود.

وی تاکید کرد: اغلب این بیماران حاصل سفرهای نوروزی هستند ولی به دلیل به دلیل سرعت بالای شیوع، نگرانی از این وجود دارد که این بیماران افراد سالم را نیز درگیر کنند و مبتلایان جدید به قبلی‌ها اضافه شود.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز توضیح داد: بر این اساس از مردم درخواست می‌شود از منزل خارج نشوند تا بتوانیم به بیماران دوران عید رسیدگی کنیم و آمار مبتلایان جدید را به حداقل برسانیم.

وی اضافه کرد: بدون شک اگر مبتلایان جدید به بیماران دوران عید اضافه شوند، همه تخت‌های استان هم پاسخگوی بیماران نخواهد بود.