۰ نفر

نماینده مردم کرج؛

درآمد مالیاتی ۳۰۰واحد تولیدی به البرز اختصاص یافت

۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۲۲:۲۰
کد خبر: 510868
درآمد مالیاتی ۳۰۰واحد تولیدی به البرز اختصاص یافت

نماینده مردم شهرستان های کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که به دنبال مصوبه دیروز سه شنبه مجلس ، مبالغ پرداخت مالیاتی بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی به استان البرز بازگردانده می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وجود شرکت‌های بزرگ در استان البرز، گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی صنعتی می بایست در استان های  محل استقرار این واحدها پرداخت شود.

وی ادامه داد: با توجه به استقرار دفاتر تعدادی بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی صنعتی بزرگ البرز در تهران ، تا پیش از این مصوبه ، مالیات این واحدها در پایتخت پرداخت می شد.

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای  اسلامی گفت : با این مصوبه مجلس ، مبالغ زیادی به درآمد مالیاتی استان نوپای البرز افزوده می شود.

وی تاکید کرد که این مصوبه مجلس شورای اسلامی ، گامی ارزشمند در جهت عدالت مالیاتی و توجه به تامین نیازهای مالی استان ها به شمار می رود.

عسگری  اظهار داشت: برای تحقق این امر نمایندگان مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی ، پیگیری و تلاش های مستمری داشته اند. 

استان البرز دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک است.

موضوع پرداخت مالیات بخشی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان البرز در تهران  از سال ها پیش تاکنون با انتقاد و گلایه مسئولان استان همراه شده و حتی عزیزاله شهبازی استاندار البرز این موضوع را در سطح ملی پیگیری کرد.

بنا به گفته مسئولان استان البرز، فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی در این استان باید از لحاظ تولید ، اشتغال و درآمد برای این استان دستاوردهایی داشته باشد چرا که خدمات زیر ساختی مانند تامین آب ، برق ، گاز و سایر امکانات این صنایع از منابع استانی است.

همچنین فعالیت صنایع در استان البرز افزون بر تحمیل هزینه های زیاد با بار ترافیکی و مشکلات دیگری همراه بوده که باید در مقابل فواید آنها هم نصیب البرز شود.

با این اوصاف مصوبه مجلس شورای اسلامی و پیگیری ها مسئولان این امکان را به وجود آورد تا درآمدی ویژه از محل فعالیت صنایع به استان ها از جمله البرز حاصل شود.

برخی کارشناسان مبالغ مالیاتی ۳۰۰ واحد تولیدی البرز را که در تهران پرداخت می شد بیش از یک هزار میلیارد تومان برآورد کرده اند که تزریق این درآمد به بودجه البرز نقش موثری در توسعه عمرانی و رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه دارد.