۰ نفر

استاندار البرز عنوان کرد؛

تخصیص اعتبار برای جمع آوری معتادان متجاهر

۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۵۶
کد خبر: 509935
تخصیص اعتبار برای جمع آوری معتادان متجاهر

استاندار البرز گفت: اردوگاه ماده ۱۶ البرز راه‌اندازی شده و باید فوراً نسبت به پذیرش معتادان متجاهر اقدام شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، عزیزالله شهبازی صبح دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مقابله با مواد مخدر با قدردانی از اقدامات و برنامه‌های اعضای این شورا اظهار کرد: با هماهنگی و انسجامی که بین مسئولان مربوطه شکل گرفت، پس از مصوبه جلسه قبل، ۷۲۱ معتاد متجاهر از سطح استان جمع‌آوری شدند.

وی با بیان اینکه این افراد در کمپ‌های ماده ۱۵ برای درمان و ترک اعتیاد بستری شدند تا چهره آلوده شهر برای مردم زیبا و امن شود، تصریح کرد: به‌واسطه این اقدام، جرایم خرد اعم از سرقت در استان کاهش چشمگیری داشت.

استاندار البرز با بیان اینکه عزمی جدی شکل گرفت تا با اجرایی شدن بیش از ۸۰ درصد مصوبات شورای هماهنگی مقابله با مواد مخدر، اقدامی ماندگار شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: بر این اساس از وجود بخش خصوصی و سازمان صمت برای آموزش و ایجاد اشتغال بهبودیافتگان و افراد در حال ترک اعتیاد بهره‌برداری شد.

وی بیان کرد: با این اقدامات به ما اثبات شد که کمبود امکانات و اعتبارات نمی‌تواند سد راه انجام مأموریت‌ها و مسئولیت‌ها شود، بلکه باید با همدلی و اتحاد وارد میدان شد و از کمترین امکانات در این مسیر بیشترین بهره را برای کسب رضایتمندی مردم، داشت.

اعلام آمادگی سپاه البرز برای مشارکت در راه‌اندازی اردوگاه معتادان متجاهر

شهبازی گفت: سپاه امام حسن مجتبی (ع) نیز برای مشارکت در راه‌اندازی اردوگاه نگهداری از معتادان متجاهر اعلام آمادگی کرده است که باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان هر چه سریع‌تر برای این امر بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان اینکه کارگروهی با مسئولیت معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری البرز شکل بگیرد و برای راه‌اندازی اردوگاه ماده ۱۶ برنامه‌ریزی شود، گفت: حتی یک روز هم مهم است و نمی‌توانیم درنگ کنیم، قراردادی منعقد شود و مسئولیت هر یک از اعضا مشخص شود و اردوگاه ماده ۱۶ تکمیل شود.

استاندار البرز با بیان اینکه باید فوری نسبت به پذیرش معتادان متجاهر اقدام شود و هم‌زمان نیز امکانات و تجهیزات تکمیل شود، اظهار کرد: از دستگاه قضا انتظار می‌رود که در این مسیر همراهی بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر اختصاص دادیم و برای اردوگاه نیز همراهی خواهیم کرد، تصریح کرد: شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر در استان نیز وارد عمل شوند و بودجه‌ای برای اردوگاه به صورت ماهانه تخصیص دهند.

وی افزود: اردوگاه ماده ۱۶ البرز راه‌اندازی شده و برای تداوم و استمرار خدمات‌دهی در این کمپ باید تمامی مسئولان استان همراهی ویژه‌ای داشته باشند.

شهبازی برای تکمیل این اردوگاه از محل اعتبارات استان ۳۰۰ میلیون تومان دیگر تخصیص داد.