۰ نفر

مدیرکل محیط زیست البرز مطرح کرد؛

فردیس در وضعیت قرمز آلودگی هوا

۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۱۷
کد خبر: 509924
فردیس در وضعیت قرمز آلودگی هوا

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: فردیس در وضعیت قرمز آلودگی هوا قرار گرفته و هوای این شهرستان برای تمامی گروه‌ها ناسالم است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ فردین حکیمی اظهار کرد: بر اساس آخرین داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفیت آلودگی هوای استان البرز، شاخص بر خط کیفیت هوا، ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در دو ایستگاه کرج هم‌اکنون بر روی عدد ۱۳۴ قرار گرفته و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

وی بیان کرد: بر همین اساس شاخص آلودگی هوا در شهرستان‌های اشتهارد، نظرآباد، ساوجبلاغ و فردیس به ترتیب ۱۰۸، ۸۴، ۱۷ و ۱۵۱ است که بر این مبنا فردیس در وضعیت ناسالم، اشتهارد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس، نظرآباد در وضعیت قابل قبول و ساوجبلاغ در وضعیت پاک قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز تصریح کرد: به دلیل سکون جوی که منجر به پدیده وارونگی می‌شود با افزایش آلودگی هوا روبه‌رو هستیم که شاخص آلودگی هوای استان را در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داده است.

وی متذکر شد: توصیه می‌شود گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان به ویژه در شهرستان فردیس از منزل خارج نشوند و بقیه گروه‌ها نیز از فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل پرهیز کنند.