۰ نفر

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی البرز خبر داد؛

افزایش مبتلایان به کرونای جهش یافته در البرز

۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۴۴
کد خبر: 509743
افزایش مبتلایان به کرونای جهش یافته در البرز

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: هر چند شاهد سیر صعودی بیماری در استان نیستیم و این امیدوارکننده است ولی نمی‌توانیم نگرانی خود در خصوص تعطیلات نوروز را ابراز نکنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهرداد بابایی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در البرز اظهار کرد: طی چند روز گذشته البرز هم از لحاظ تعداد بیماران بستری شده و هم بهبودیافتگان ترخیصی وضعیت ثابتی داشته است.

وی با اشاره به اینکه هر چند شاهد سیر صعودی بیماری در استان نیستیم و این امیدوارکننده است ولی نمی‌توانیم نگرانی خود در خصوص تعطیلات نوروز را ابراز نکنیم، توضیح داد: اگر مردم در روزهای پایانی سال پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند شاهد ورود به موج چهارم کرونا خواهیم بود که قطعا تبعات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

این مسئول افزود: بنابراین از مردم درخواست می‌شود برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان هم که شده در این روزها از حضور در مراکز خرید، خیابان گردی و ... خودداری کنند.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد عید امسال نیز مردم مثل سال گذشته باید از سفر رفتن و دید و بازدیدهای خانوادگی خودداری کنند.

بابایی در پاسخ به اینکه آیا مورد جدید کرونای انگلیسی در استان شناسایی شده، گفت: چند مورد مشکوک شناسایی شده و آزمایش‌های لازم از آنها گرفته شده و منتظر اعلام نتیجه هستیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه البرز تا کنون هم در بحث بیماریابی و هم در بحث اطلاع رسانی شفاف در خصوص شیوع کرونا و سویه جدید آن موفق عمل کرده است.

وی گفت: واقعیت این است در حال حاضر نوع انگلیسی این ویروس در اکثر استان‌های کشور مشاهده شده به همین دلیل از مردم درخواست می‌شود بیش از گذشته در رعایت موارد بهداشتی حساسیت به خرج دهند.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در صورت شناسایی موردمبتلا به کرونای انگلیسی تک وابستگانی که با وی در ارتباط بودند تحت نظر قرار گرفته و از آنها نیز تست گرفته و قرنطینه می‌شوند.

تاکنون آزمایش پنج مورد کرونای جهش یافته در البرز مثبت اعلام شده است.