۰ نفر

یک فعال اقتصادی:

اشکالات فنی سامانه بازارگاه از سهمیه نهاده‌های دامی می‌کاهد

۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۰۶
کد خبر: 484794
اشکالات فنی سامانه بازارگاه از سهمیه نهاده‌های دامی می‌کاهد

علی یزدی گفت: اشکالات فنی سامانه بازارگاه، اشکال در آدرس و مدارک دامپزشکی مرغداران و کمبود ماشین برای حمل بار روند تامین نهاده های دامی برای مرغداری ها را با اختلال مواجه می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی یزدی از مرغداران فعال در استان البرز گفت:  اگر اشکالات فنی سامانه بازارگاه، اشکال در آدرس و مدارک دامپزشکی مرغداران و کمبود ماشین برای حمل بار وجود نداشته باشد بین چهار تا 14 روز محموله های نهاده های دامی در اختیار مرغداران قرار می گیرد.

وی با اشاره به مشکلات فنی سامانه بازارگاه و تبعات آن برای مرغداران و دامداران گفت: یکی از ایرادات سامانه بازارگاه این است که اجازه بارگیری تمام محموله ثبت سفارش شده را نمی دهد و عدم بارگیری خرده های بار موجب می شود در نهایت طی چند ماه بیش از 40 تا 50 تن از سهمیه تخصیص یافته به یک واحد مرغداری کاسته شود و در نهایت آن واحد مرغداری با کمبود نهاده های دامی روبرو می شود.

یزدی ادامه می دهد: در روزهای اخیر ثبت سفارش 200 تن ذرت را انجام دادیم اما امکان بارگیری 196 تن آن وجود داشت و شرکت تامین کننده نهاده دامی اجازه ارسال باقی مانده محموله را نداشت بنابراین مابقی وجه به حساب مرغداری بازگشت ولی مساله ما به عنوان یک مرغدار این است که اگر از هر محموله 4 تا 6 تن امکان بارگیری نداشته باشد در نهایت ما در مرغداری با کمبود نهاده های دامی برای تامین خوراک گله های مرغ مواجه می شویم.

این فعال اقتصادی با تاکید براینکه مرغداران صرفا در مهر ماه برای تامین نهاده های دامی با مشکلاتی روبرو بودند و از ابتدای آبان ماه این روند عادی شده است، تصریح کرد: به منظور تسهیل روند تامین نهاده های دامی برای مرغداران لازم است تا اشکالات فنی سامانه بازارگاه حل شود زیرا در روند تامین نهاده های دامی به شرط تامین و تخصیص به موقع ارز و تحویل آن به وزارت  جهادکشاورزی برای عرضه در سامانه بازارگاه اختلالی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: نسبت دادن همه مشکلات به وارد کنندگان بی انصافی است زیرا واردکنندگان نقشی در توزیع نهاده های دامی ندارند.اگر مرغداران آدرس درست را در سامانه بازارگاه ثبت کرده و مشکل دامپزشکی نداشته بانشد می توانند بین چهار تا 14 روز نهاده های دامی تخصیص یافته را تحویل بگیرند.

یزدی افزود: علاوه بر اشکالات فنی سامانه بازارگاه و یا ثبت آدرس اشتباه و مشکلات دامپزشکی گاهی اوقات کمبود ماشین برای حمل محموله ها منجر به تاخیر در روند تامین نهاده های دامی می شود که در بروز این اختلال واردکنندگان، وزارت جهادکشاورزی و مرغداران مقصر نیستند.