۰ نفر

در کرج؛

باند سارقان تلفن همراه منهدم شد

۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۲۳:۳۵
کد خبر: 483099
باند سارقان تلفن همراه منهدم شد

رییس پلیس آگاهی البرز از دستگیری اعضای باند سارقان تلفن همراه (موبایل) با ۵۰ فقره سرقت در شهرستان کرج خبرداد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد نادربیگی گفت که در پی وقوع چندین فقره  "موبایل قاپی" در مناطق مرکزی شهر کرج، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

 بررسی های اولیه نشان داد که  سارقان در گروه های ۲ نفره با ۲ دستگاه موتورسیکلت  ابتدا طعمه های خود را شناسایی و سپس در مکان مناسب اقدام به ربودن تلفن همراه این افراد می کردند.

وی افزود:  کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی های هدفمند در نقاط وقوع سرقت، در نهایت به راکبان یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک شده و دستور ایست و توقف دادند اما راکبان بدون توجه به دستور پلیس، پا به فرار گذاشتند.

نادربیگی ادامه داد: کارآگاهان با تعقیب موتورسیکلت و انجام روش های خاص پلیسی آن را متوقف کرده و یکی از راکبان دستگیر شد اما دیگر سارق از شلوغی خیابان استفاده کرده و از محل متواری شد.
وی با اشاره به شناسایی و دستگیری همدست متهم در شهر کرج بیان داشت: در بازجویی های صورت گرفته متهمان به ۵۰ فقره سرقت با شیوه "موبایل قاپی" اعتراف  کردند.

بر اساس این گزارش در بررسی سوابق متهمان مشخص شد هر ۲ نفر از سارق سابقه دار بوده و چندین مرتبه به این اتهام دستگیر و روانه زندان شده اند.

رییس پلیس آگاهی البرز در پایان از شهروندان خواست از مکالمه های طولانی مدت با تلفن همراه در اماکن عمومی پرهیز کنند.