۰ نفر

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا در البرز:

طرح «استفاده ماسک از خانه تا خانه» در البرز اجرا می‌شود

۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۵۳
کد خبر: 479696
طرح «استفاده ماسک از خانه تا خانه» در البرز اجرا می‌شود

نورمحمد فردی گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، طرح استفاده ماسک از خانه تا خانه در البرز اجرایی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، نورمحمد فردی عصر شنبه در جلسه قرارگاه استانی مقابله با کرونا که به دستور استاندار البرز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعمال یکپارچه مصوبات مقابله با این بیماری در تهران و البرز، طرح استفاده ماسک از خانه تا خانه در البرز نیز اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: بر این اساس تمامی افراد وقتی از منزل خارج می‌شوند و در جامعه حضور پیدا می‌کنند باید از ماسک استفاده کنند و اگر کسی از ماسک استفاده نکند جریمه می‌شوند.

جریمه ۲۰۰ هزار تومانی در انتظار متخلفان

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا در البرز خاطرنشان کرد: ادامه داد: همچنین بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا اگر فرد مبتلا به کرونا از خانه خارج شود، ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

فردی تصریح کرد: اگر کسی در خودرو سرنشینی از ماسک استفاده نکند، خودرو توسط پلیس متوقف و راننده ۱۰۰ هزار تومان و به ازای هر مسافر ۲۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

وی ادامه داد: در اتوبوس هم اگر همه ماسک نزنند راننده، مسافران و شرکت آن اتوبوس از یک میلیون تا مبالغ بیشتر جریمه می‌شوند.

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا در البرز متذکر شد: هر صنفی هم که خود ماسک نزند یا مشتری بدون ماسک بپذیرد اول اخطار می‌گیرد، در مرحله بعد ۳۰۰ هزار تومان و در مرحله بعد یک هفته مهر و موم می‌شود.

در این نشست مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، مسئولیت نظارت بر واحدهای صنفی را بر عهده داشته باشند و روزانه اقدامات خود را گزارش کنند.