۰ نفر

صندوق بین المللی پول اعلام کرد؛

چشم انداز اقتصاد جهانی تاریک تر و ریسک ها بیشتر شده است!

۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۴۸
کد خبر: 681293
چشم انداز اقتصاد جهانی تاریک تر و ریسک ها بیشتر شده است!

صندوق بین المللی پول روز گذشته با اشاره به بدتر شدن مداوم نظرسنجی های مدیران خرید در ماه های اخیر اعلام کرد که چشم انداز اقتصاد جهانی حتی تیره تر از پیش بینی ها در ماه گذشته است.

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ به گزارش رویترز، این سازمان دلیل چشم‌انداز تیره‌تر را تشدید سیاست‌های پولی ناشی از تورم دائمی بالا و گسترده، شتاب ضعیف رشد اقتصادی چین و اختلالات مداوم عرضه و ناامنی غذایی ناشی از حمله روسیه به اوکراین دانست.

بر این اساس چشم انداز رشد اقتصادی جهان برای سال ۲۰۲۳ در ماه گذشته از ۲.۹درصد قبلی به ۲.۷درصد کاهش یافت.

صندوق بین‌المللی پول در وبلاگی که برای نشست سران گروه ۲۰ در اندونزی آماده شده، گفته است که شاخص‌های تکرارشونده اخیر «تایید می‌کنند که چشم‌انداز تیره‌تر است» به ویژه در اروپا.

به گفته این موسسه، شاخص‌های اخیر مدیران خرید که نشانگر فعالیت‌های تولیدی و خدماتی است، نشان دهنده ضعف در اکثر اقتصادهای بزرگ گروه ۲۰ است، در حالی که فعالیت‌های اقتصادی رو به کاهش و تورم سرسختانه بالاست.

صندوق بین‌المللی پول همچنین اعلام کرد:‌ خوانش سهم رو به رشد کشورهای گروه ۲۰ از قلمروی در حال توسعه در اوایل سال جاری به سطوحی کاهش یافته که نشان هنده انقباض اقتصادی است.

صندوق بین المللی پول در ادامه افزود: چالش‌هایی که اقتصاد جهانی با آن مواجه است، بسیار زیاد است و شاخص‌های اقتصادی ضعیف نشان دهنده چالش‌های بیشتر پیش‌رو است.

بدتر شدن بحران انرژی در اروپا به شدت به رشد اقتصادی آسیب وارد می‌کند و تورم را افزایش می‌دهد، در حالی که تورم بالای طولانی مدت می‌تواند باعث افزایش بیش از حد انتظار نرخ بهره سیاست‌گذاری و تشدید شرایط مالی جهانی شود.

صندوق بین‌المللی پول همچنین عنوان کرد:‌ این مساله به نوبه خود خطرات فزاینده بحران بدهی دولتی را برای اقتصادهای آسیب پذیر ایجاد می‌کند.

به گفته این سازمان، رویدادهای شدید جوی به طور فزاینده به رشد در سراسر جهان آسیب می‌زند.