۰ نفر

بررسی لایحه برنامه هفتم قبل از بودجه ۱۴۰۲ / احتمال تصویب بودجه به صورت چنددوازدهم

۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۵۰
کد خبر: 680873
بررسی لایحه برنامه هفتم قبل از بودجه ۱۴۰۲ / احتمال تصویب بودجه به صورت چنددوازدهم

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق توافق سران قوا، بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ به بعد از تصویب لایحه برنامه هفتم توسعه موکول شد، گفت: بر این اساس پیش بینی می شود که امسال لایحه بودجه ۱۴۰۲ به صورت چند دوازدهم تصویب شده و بررسی لایحه بودجه در مجلس به بهار سال آینده موکول شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حمیدرضا حاجی ‌بابایی درباره زمان ارائه لایحه برنامه هفتم به مجلس گفت: آخرین جمع بندی مذاکرات روسای سه ‌قوه بر این بوده که دولت ابتدا لایحه برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارائه کند.بر این اساس دولت بعد از تصویب برنامه هفتم می تواند لایحه بودجه را به مجلس ارائه کند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر ما باید از ۱۵ آبان وارد بررسی بودجه شرکت ها می شدیم تا عملا بررسی ‌بودجه شروع شود اما این روند تغییر می‌کند؛ ان شاءالله دولت هر چه زودتر لایحه برنامه را به مجلس ارائه کند تا ما بعد از تصویب برنامه وارد بررسی بودجه شویم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: اینکه دولت چه زمانی لایحه برنامه هفتم را آماده کرده و تقدیم مجلس می کند، مشخص نیست؛ فقط قرار شده که ابتدا دولت لایحه برنامه را به مجلس ارائه کرده و بعد از آن نوبت به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ می شود.

حاجی بابایی درباره روند بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: ما باید ابتدا برنامه هفتم را تصویب کنیم بعد وارد بررسی بودجه می شویم لذا پیش بینی من این است که با این وضعیت، بودجه سال آینده به صورت چند دوازدهم تصویب شده تا کار دولت راه بیفتد و بعد مثلا در بهار سال آینده لایحه بودجه به طور کامل بررسی و تصویب شود.