۰ نفر

یارانه سال آینده غیرنقدی می شود؟

۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۰۹
کد خبر: 678290
یارانه سال آینده غیرنقدی می شود؟

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه لایحه بودجه طبق زمان بندی اول آذر به مجلس می رود درباره لایحه افزایش حقوق کارکنان گفت: افزایش حقوق کارکنان پس از تأیید شورای نگهبان با از مهرماه محاسبه و اعمال می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سید مسعود میرکاظمی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لایحه بودجه سال آینده در موعد قانونی به مجلس می‌رسد و اکنون بحث روی تدوین برنامه هفتم است.

وی با بیان اینکه این سازمان به طور همزمان در حال تدوین لوایح برنامه هفتم و بودجه سال آینده است، گفت: قاعدتاً یکی از اینها زودتر باید به مجلس برود و تلاش ما این است لایحه بودجه اول آذر به مجلس برسد.

معاون رئیس‌جمهور درباره آخرین وضعیت لابحه افزایش حقوق کارکنان دولت، اظهار داشت: آنچه را که با کمیسیون برنامه و بودجه و مجلس توافق کردیم، قبول داریم؛ در صحن هم این موارد تصویب شد اما در صحن علنی مجلس چیزهایی اضافه شد که مورد قبول ما و کمیسیون نبود و در شورای نگهبان باید تعیین تکلیف شود.

وی خاطرنشان کرد: به محض تایید شورای نگهبان و ابلاغ این لایحه، آن را اجرایی می‌کنیم و پرداختی آن از مهرماه محاسبه می شود.

میرکاظمی درباره وضعیت پرداخت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی در لایحه بودجه سال آینده نیز گفت: هنوز بررسی لایحه به این قسمت نرسیده است و  فعلا روی منابع و مصارف کار می کنیم تا منابع و مصادرف، درآمد ها، حقوق و غیره مشخص شود؛ بحث یارانه مربوط به تبصره ۱۴ بودجه و در حوزه سازمان هدفمندسازی یارانه ها است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: همین میزان یارانه، سال آینده نیز پرداخت می‌شود.

میرکاظمی درباره اینکه احتمال ایجاد سامانه برای پرداخت یارانه غیرنقدی در سال ۱۴۰۲ وجود دارد یا نه، تصریح کرد: اگر روی سامانه کار شود و این سامانه آمادگی پیدا کند و مثلا به عنوان نمونه در شهر یا استانی اجرا شود و اجرای آن موفقیت آمیز باشد، احتمال استفاده از پرداخت یارانه غیرنقدی در سال ۱۴۰۲ وجود دارد.

رئیس سازمان برنامه وبودجه در پاسخ به اینکه آیاکار قابل توجهی در دولت سیزدهم انجام شده است، گفت: کارهای خوب فراوان انجام شد و همین که دولت را با آن وضعیت تحول گرفت و متوقف نشد و کار را ادامه داد کار بزرگی است.