۰ نفر

اکونومیست بررسی کرد؛

خزانه داری انگلیس بالاخره نظارت را پذیرفت!

۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۴
کد خبر: 673499
خزانه داری انگلیس بالاخره نظارت را پذیرفت!

هنگامی که کواسی کوارتنگ بزرگترین بسته کاهش مالیاتی در نیم قرن اخیر را در ۲۳ سپتامبر رونمایی کرد، انگار چیزی گم شده بود. معمولا دفتر مسئولیت بودجه که یک ناظر مالی است، اعلامیه‌های بودجه را با پیش‌بینی سلامت تامین مالی عمومی همراه می کند. اما اقدامات آن توسط وزیر خزانه‌داری رد شد و سرمایه‌گذاران بدون اعلام نظر دفتر مسئولیت بودجه نتیجه گیری کردند. حالا آقای کوارتنگ در تلاش برای جبران است. پیش بینی های دفتر مسئولیت بودجه به همراه ارزیابی آن در مورد اینکه آیا دولت به تعهدات مالی میان مدت جدید عمل می کند یا خیر، ممکن است تا قبل از پایان ماه منتشر شود.

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ به گزارش اکونومیست، دفتر مسئولیت بودجه توسط جورج ازبورن وزیر سابق خزانه‌داری، در سال ۲۰۱۰ برای ارائه پیش‌بینی‌های اقتصادی دقیق، ارزیابی از اینکه آیا دولت در مسیر دستیابی به اهداف مالی خود است و بررسی دقیق مخارج دولت برای مالیات فردی و اقدامات هزینه‌ای ایجاد شد. او همچنین عنوان کرد: این دفتر «هیچ جایی برای پنهان کردن بدهی‌ها، هیچ راهی برای بازی با اعداد و هیچ راهی برای اجتناب از انتخاب‌های دشواری که برای مدت طولانی به تعویق افتاده‌اند» برای دولت باقی نمی‌گذارد.

اکنون که آقای کوارتنگ تصمیم گرفته چنین نظارتی را بپذیرد، انگشت اتهام دفتر مسئولیت بودجه در هفته‌های آینده مشغول خواهد بود. یکی از کارها بررسی دقیق هزینه تخمینی خزانه‌داری از کاهش مالیات برنامه‌ریزی شده و تحلیل اثرات غیرمستقیم آن بر رشد اقتصادی خواهد بود. دولت استدلال می‌کند که این اقدامات، رشد را افزایش داده و چشم‌انداز بودجه‌ای را بهتر می‌کند. دفتر مسئولیت بودجه در این باره بدبین خواهد بود. اگرچه دیده‌بان به سیاست‌هایی که با شواهد مستحکم پشتیبانی می‌شوند اعتبار می‌بخشد، اما در مواردی که فاقد آن است، منتظر می‌ماند تا ببیند چه تاثیراتی دارند.

آقای ازبورن ترجیح داد که دفتر مسئولیت بودجه را تا آنجا که می‌توانست قوی نسازد. این دفتر نه می‌تواند نظری در مورد ارزش سیاست‌های دولتی ارائه دهد و نه سیاست‌هایی را که دولت برای اجرای آنها تلاش می‌کند، مانند کاهش نامشخص عمیق خدمات عمومی، نادیده بگیرد. این دفتر قوانینی را تعیین نمی‌کند که بر اساس آن عملکرد مالی دولت ارزیابی شود، خللی که آقای کوارتنگ ممکن است از آن سوءاستفاده کند – برای مثال زمانی که او باید به هدف خود یعنی کاهش نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی دست یابد. اما استقلال دفتر مسئولیت بودجه اکنون در اعتبار برنامه بودجه‌ای دولت نقش اساسی دارد. وزیر جدید خزانه‌داری انگلستان به طور ناخواسته نهادی را که سعی کرد از آن دوری کند، تقویت کرده است.