۰ نفر

نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت موظف به ارائه کالابرگ است، اگر کسی نیاز نداشت استفاده نمی کند / کشور به سمت ثبات اقتصادی می رود، آرزومندیم دولت با همین قدرت مشکلات مردم را دنبال کند

۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۵
کد خبر: 672670
دولت موظف به ارائه کالابرگ است، اگر کسی نیاز نداشت استفاده نمی کند / کشور به سمت ثبات اقتصادی می رود، آرزومندیم دولت با همین قدرت مشکلات مردم را دنبال کند

نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: دولت مکلف و موظف است که به همه اقشار جامعه مخصوصاً اقشاری که نیازمند هستند و باید بیشتر مورد حمایت دولت قرار بگیرند، کلابرگ بدهد.

اقتصادآنلاین _ پرستو بهرامی راد؛ شهباز حسن پور، نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در خصوص ارائه کالابرگ بیان کرد: براساس توافقی که مجلس با دولت در بودجه ۱۴۰۱ داشت، مقرر شد قیمت‌ها به نحوی کنترل شوند که همان قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ باقی بمانند.

وی در ادامه توضیح داد: به همین علت برخی نمایندگان مجلس گلایه‌مندی خود را از افسار گسیخته بودن قیمت‌ها به دولت اعلام کرده‌‌اند. البته رییسی هفته گذشته کارگروهی را برای رصد قیمت‌ها تحت نظر خودش و یکی از اعضای دفترش تشکیل داد تا قیمت‌ها کنترل شود. در یک ماه گذشته هم بازار از ثبات نسبی برخوردار شده است.

این نماینده اظهار کرد: البته مسائل مطرح شده دلیل بر این نیست که کالابرگ توزیع نشود. دولت مکلف و موظف است کالابرگ بدهد تا کالا به دست همه اقشار جامعه مخصوصاً اقشار نیازمند برسد. در واقع دولت موظف است که کالابرگ را در اختیار عموم مردم قرار دهد؛ حال کسی که نیاز داشته باشد از کالابرگ استفاده می کند، اگر هم نیاز نداشته باشد از کالابرگ استفاده نمی کند.

حسن پور در رابطه با اینکه ارائه کالابرگ به جای یارانه نقدی ممکن است باعث اعتراض مردم شود، گفت: در این شرایط اعتراضی هم اتفاق نمی‌افتد، زیرا قرار نیست حقی از کسی ضایع شود. این اعتراضات چند روز گذشته نیز یک برنامه از پیش تعیین شده بود که اول مهر مدارس و دانشگاه‌ها به تعطیلی کشانده شوند و بحث فوت خانم امینی بهانه بود.

این نماینده مجلس در خصوص آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران بیان کرد: بدون شک این آزادسازی بر اقتصاد ما تاثیر دارد. همچنین ما عضو شانگهای شدیم و ارتباطات خوبی داریم؛ صادرات ما در طول ۶ماه گذشته جهش بسیار خوبی داشته و ارتباطات خوبی با کشورهای دنیا برقرار کردیم. ما همین الان در تولید خودرو سنگین در نیمه اول سال ۲۴۰ درصد نسبت به ۶ماه سال گذشته افزایش داشته‌ایم.

حسن پور در پایان اعلام کرد: به هر حال کشور به سمت یک ثبات اقتصادی بهتر می‎رود و آرزومندیم دولت با همین قدرت مشکلات مردم را دنبال کند. نکته حائز اهمیت این است که یک بار دیگر مردم وفاداری خود را به نظام، انقلاب و آرمان شهدا ثابت کردند. به همین دلیل مسئولیت دولت، مجلس و قوه قضاییه سنگین‌تر شده و شرمندگی آنها در مقابل ملت روز به روز بیشتر شده است.