۰ نفر

بر اساس آمار تورم به تفکیک استانها؛

کمترین تورم تیر در گیلان / همدانی ها بیش از بقیه فشار قیمتها را حس کردند

۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۰۷
کد خبر: 657165
کمترین تورم تیر در گیلان / همدانی ها بیش از بقیه فشار قیمتها را حس کردند

بر اساس جدیدترین آمار مرکز آمار بیشترین تورم نقطه به نقطه در تیرماه مربوط به استان آذربایجان غربی (٦٣.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (٤٧.٣ درصد) است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ در شرایطی که تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور در تیر ماه ۵۴درصد اعلام شده بود، بررسی آمار به تفکیک استانها نشان می دهد بیشترین تورم نقطه به نقطه مربوط به استان آذربایجان غربی (٦٣.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (٤٧.٣ درصد) است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان آذربایجان غربی (۶۱.۱ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (۴۶.۶ درصد) است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای روستایی نیز، مربوط به استان قزوین (۷۱.۲ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (۵۱.۱ درصد) است.

همچنین نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه ١٤٠١ برای خانوارهای کشور به عدد ٤٠,٥درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (٤٧.٦ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٣٥.٤ درصد) است.

بر این اساس، نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه ١٤٠١ برای خانوارهای شهری به عدد ٤٠ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (٤٦.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٣٤.٧ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه ١٤٠١ برای خانوارهای روستایی به عدد ٤٣,٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (٥٠.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان (٣٤.٩ درصد) است.

طبق گزارش مرکز آمار، در تیر ماه ١٤٠١ نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای کشور به ۴.۶ درصد رسید. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌ همدان با ٧.١ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌ گیلان با ٣.٣ درصد است.

در تیر ماه ١٤٠١، نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری نیز، به ۴.۵درصد رسید. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان همدان با ٧.١ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌ گیلان با ٣.٣ درصد است.

نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای روستایی در تیر ماه ۱۴۰۱ هم به ۴.۸درصد رسید. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان‌ بوشهر با ٧.٤ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان یزد با ٢.٨ درصد می‌باشد.