۰ نفر

در سال ۱۴۰۱؛

حقوق نمایندگان مجلس ۱۰ درصد افزایش یافت

۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۲۰
کد خبر: 629121
حقوق نمایندگان مجلس ۱۰ درصد افزایش یافت

عضو کمیسیون بودجه مجلس از تصویب افزایش ۱۰ درصدی حقوق نمایندگان در سال ۱۴۰۱ در نشست امروز این کمیسیون با هیات رئیسه مجلس خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه مشترک امروز اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با اعضای هیأت رییسه مجلس برای بررسی و تصویب حقوق نمایندگان در سال ۱۴۰۱ و هزینه‌های اداره دفاتر (هزینه‌های نمایندگی) اظهار داشت: در نشست امروز چون در رابطه با جزئیات سرفصل‌ها اختلاف نظر وجود داشت، فقط ۱۰ درصد افزایش حقوق نمایندگان برای سال جدید به تصویب رسید و مابقی سرفصل‌ها به کمیته تخصصی کمیسیون ارجاع شد تا در آنجا بررسی و مجددا در جلسه بعدی طرح شود.

وی افزود: مسأله اضافه‌کاری نمایندگان در کمیته تخصصی بررسی می‌شود تا سازوکار محاسبه و پرداخت آن به طور شفاف مشخص شود؛ چراکه نمایندگان دائما در حوزه‌های انتخابیه در حال تردد هستند و این فعالیت‌ها معمولا در حق‌الزحمه آنها دیده نمی‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: برای هزینه اداره دفاتر نمایندگان (هزینه‌های نمایندگی) نیز پیشنهاد ۱۰ درصد افزایش برای سال جدید مطرح شد، اما جمع‌بندی نشد و قرار شد در کمیته تخصصی کمیسیون این سرفصل نیز بررسی بیشتر شود؛ چراکه افزایش هزینه‌های آب، برق و گاز و حقوق کارکنان دفاتر و اجاره‌بها بیش از این ارقام بوده است.

محبی نجم‌آبادی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه احکام مالی مجلس حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه باید نهایی شود، این موارد باقی مانده نیز به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

وی تصریح کرد: تاکید نمایندگان این است که مجلس باید با توجه به شعارهایش از برخی از امتیازات متعارف و قانونی چشم‌پوشی کند، اما هزینه اداره دفاتر که اجتناب‌ناپذیر است باید به صورت منطقی و شفاف مصوب و ابلاغ شود.

گفتنی است،‌ بر اساس تبصره ماده ۸۰ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس «مقرری و هزینه‌های نمایندگی در هر سال، در جلسه مشترک هیأت رییسه با کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با رعایت مقررات مالی مجلس به تصویب می‌رسد. نمایندگان مجلس می‌توانند حقوق و مزایای خود را از مجلس دریافت ‌نمایند. قبل از تصمیم مجدد در هر دوره، به صورت علی‌الحساب مطابق مصوبه دوره قبل عمل می‌شود».