۰ نفر

وزیر اقتصاد؛

صورت های مالی شرکت های زیرمجموعه وزارتخانه ها شفاف شود

۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۱۰
کد خبر: 621055
صورت های مالی شرکت های زیرمجموعه وزارتخانه ها شفاف شود

خاندوزی گفت: دولت به همه وزارتخانه‌ها تاکید کرده که صورت های مالی شرکت‌های زیرمجموعه شفاف شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احسان خاندوزی گفت: در حوزه شرکت های زیر مجموعه وزارت اقتصاد،  تمامی صورت‌های مالی شرکت ها را شفاف کردیم. با پافشاری دولت بر عنصر شفافیت، ابلاغ  شده تا تمام وزراتخانه هایی که شرکت های زیر مجموعه شان صورت های مالی افشا نشده دارند،  شفاف سازی کنند.

او می گوید: در غیر این صورت دولت به وزرات اقتصاد تکلیف کرده است تا صورت های مالی زیر مجموعه های وزارتخانه های مختلف رفاه نفت و ... را شفاف کند. امیدواریم این گام های مستمر در خروجی بازار سالم و منصفانه خود را نشان دهد.

به گفته خاندوزی ۳ عنصر ما را مکلف می کند در مسیر جدید حرکت کنیم.  این سه عنصر عبارت اند از: جایگاه پول های هوشمند، گستره زیاد نسبت به دوره قبل، در معرض تعارض منافع بودن. برای این سه عنصر  باید ۳عنصر نظارتی هم در نظر گرفته شود. باید در مقابل پول های هوشمند مکانیسم های نظارت هوشمند در بازار سرمایه تقویت شود.  اگر صاحبان بیشترین بهره های هوشی تلاش می کنند  پول های ریز را از بازار جمع کنند، ناظر باید پا به پای او حرکت کند و برای آن عنصر نظارتی در نظر بگیرد. 

 خاندوزی همچنین گفت: در ۱۸ آبان در صحن علنی مجلس وعده‌ای در راستای تحقق توانمندی بالاتری در حوزه نظارت بر بازار داده شد. امروز اولین قدم در این بخش و نظارت بر بازار سرمایه برداشته شد. با راه اندازی سامانه نظارتی سازوکاری نهادی برای ایجاد اعتماد سهامداران به بازار سرمایه فراهم شد. 

 وزیر اقتصاد می گوید البته تخلفات در هیچ بازاری به صفر نمی رسد، اما تلاش خواهیم کرد با بهره مندی از این سامانه‌های نظارتی و کلاهبرداری را در بازار سرمایه به حداقل برسانیم.

امروز یک  سامانه نظارتی با هدف پایش و نظارت لحظه‌ای بازار سرمایه و تحقق وعده ایجاد تحول در فرآیند نظارت بر بازار سرمایه، با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و جمعی از مدیران ارشد بازار سرمایه راه‌اندازی شد.