۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

متن کامل لایحه بودجه ۱۴۰۱ به همراه جداول

۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۸:۵۹
کد خبر: 589046
متن کامل لایحه بودجه ۱۴۰۱ به همراه جداول

دولت سیزدهم امروز یکشنبه نخستین لایحه بودجه خود را با سقف ۳۶۳۱ هزار میلیارد تومان تقدیم مجلس می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سید ابراهیم رییسی امروز (یکشنبه) با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تقدیم مجلس می‌کند.

دخل و خرج دولت در سال آینده را با رقم ۳۶۳۱ هزار میلیارد تومان بسته شده است.

 براساس لایحه بودجه ۱۴۰۱ منابع عمومی دولت برابر با ۱۳۷۲ هزار میلیارد تومان خواهد بود که نسبت به سال گذشته رشد ۷.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در این لایحه کل اوراق منتشره از سوی دولت و شرکتهای دولتی حدود ۱۰۹ هزار میلیارد تومان خواهد بود که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن صرف بازپس‌دهی اصل و سود اوراق سررسید شده و قبلی است. ۸ هزار میلیارد تومان اوراق شهرداری‌ها هم به این مبلغ اضافه میشود.

 فروش نفت حدود ۱.۲ میلیون بشکه در روز و قیمت نفت حدود ۶۰ دلار درنظر گرفته شده که حکایت از عزم دولت برای اداره کشور در شرایط تحریمی و بدون هرگونه توافقی با آمریکا دارد.

متن کامل لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به‌شرح زیر است:

ماده واحده و جداول کلان منابع و مصارف بودجه

پیوست شماره یک: اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای

پیوست شماره دو: درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی

پیوست شماره سه: بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت (به‌انضمام برنامه، فعالیت و بهای تمام‌شده و بودجه مناطق آزاد تجاری صنعتی)

پیوست شماره چهار (قسمت اول): اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی برحسب برنامه، خروجی و بهای تمام‌شده (دستگاه‌های مشمول بند (پ) ماده (۷) قانون برنامه ششم بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد)

پیوست شماره چهار (قسمت دوم): اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی برحسب برنامه، خروجی و بهای تمام‌شده (دستگاه‌های مشمول بند (پ) ماده (۷) قانون برنامه ششم بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد)

گزارش بودجه استان‌ها.

شما می‌توانید متن لایحه بودجه ۱۴۰۱ را از اینجا مشاهده کنید.

پیوست های بودجه ۱۴۰۱ نیز در لینک های زیر در دسترس است؛

پیوست یک بودجه۱۴۰۱

پیوست دو بودجه۱۴۰۱

پیوست سه بودجه۱۴۰۱