۰ نفر

برگ تشخیص عملکرد مالیاتی سال۹۸ کی صادر خواهد شد؟

۱۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۳۹
کد خبر: 533556
برگ تشخیص عملکرد مالیاتی سال۹۸ کی صادر خواهد شد؟

اظهارنامه مالیاتی عملکرد ۱۳۹۸ اشخاص حقیقی که موعد تسلیم آن تا ۳۱مرداد ۹۹ بوده است بایستی رسیدگی و برگ تشخیص صادر و حداکثر تا پایان آبان ( ۳۰/ ۸/ ۱۴۰۰ ) ابلاغ گردد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اظهارنامه های مالیاتی عملکرد و نیز پرونده مالیاتی مودیانی که اظهارنامه مالیاتی ارائه ننموده اند تا چه زمانی بایستی مورد رسیدگی قرار گیرد؟ این سوالی که معمولا در ابتدای سال در بین صاحبان کسب و کار مطرح می‌شود.

برابر ماده 156 قانون مالیاتهای مستقیم ادارات امور مالیاتی مکلفند اظهارنامه های مالیاتی دریافتی را حداکثر ظرف مدت یکسال از تاریخ انقضاء مهلت تسلیم اظهارنامه رسیدگی و برگ تشخیص مالیاتی صادر و حداکثر تا سه ماه بعد به مودی ابلاغ نمایند.

بر اساس ماده 157 ق.م.م نسبت به مؤدیان مالیات بر درآمد که در موعد مقرر از تسلیم اظهارنامه منبع درآمد خودداری نموده‌اند یا اصولاً طبق مقررات این قانون مکلف به تسلیم اظهارنامه در سررسید پرداخت مالیات نیستند مرور زمان مالیاتی پنج سال از تاریخ سررسید پرداخت مالیات می‌باشد و پس از گذشتن پنج سال مذکور مالیات متعلق قابل مطالبه نخواهد بود، مگر این که ظرف این مدت درآمد مؤدی تعیین و برگ تشخیص مالیات صادر و حداکثر ظرف سه ماه پس از انقضای پنج سال مذکور برگ تشخیص صادره به مؤدی ابلاغ شود.

به عبارتی اظهارنامه مالیاتی عملکرد 1398 اشخاص حقیقی که موعد تسلیم آن [ با توجه به تمدید مقرر ] تا 31 مرداد 99 بوده است بایستی تا 31/ مرداد / 1400 رسیدگی و برگ تشخیص صادر و حداکثر تا پایان آبان ( 30/ 8/ 1400 ) ابلاغ گردد.

 یا اینکه مودی حقیقی که برای عملکرد سال 1394 اظهارنامه مالیاتی نداده، آخرین مهلت رسیدگی به پرونده مالیاتی وی پایان خرداد سال 1400 و ابلاغ برگ تشخیص مالیاتی آن نیز تا پایان شهریور ماه 1400 خواهد بود.