۰ نفر

در مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شد؛

بررسی لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۰۴
کد خبر: 525699
بررسی لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی

لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی در مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت الله آملی لاریجانی بررسی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، در نشست روز چهارشنبه  که با حضور روسای قوای مقننه و قضاییه برگزار شد و تعدادی از اعضای مجمع به صورت مجازی در آن حضور داشتند موضوع مصوبه ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری صنعتی و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی که در مجلس دهم تصویب و پس از مخالفت شورای نگهبان بار دیگر بر آن اصرار شده بود برای تعیین مصلحت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه ابتدا گزارش کمیسیون اقتصادی مجمع و روند بررسی های مصوبه مورد نظر ارائه شد و سپس نقطه نظرات موافقان و مخالفان و نیز دیدگاه‌های نمایندگان قوه مقننه و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تجاری به عنوان نماینده قوه مجریه مطرح شد.

بر اساس این گزارش در پایان و با رای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد ۷منطقه آزاد تجاری -صنعتی شامل مناطق آزاد تجاری - صنعتی مهران در استان ایلام، سیستان در استان سیستان و بلوچستان، بانه - مریوان در استان کردستان، بوشهر در استان بوشهر،   قصر شیرین در استان کرمانشاه، اردبیل در استان اردبیل و  اینچه برون در استان گلستان به تصویب رسید.

همچنین اعضای مجمع با ایجاد ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی شامل مناطق ویژه اقتصادی لار و فسا در استان فارس،   ابرکوه و میبد در استان یزد،   زنجان در استان زنجان، گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد، سرو در استان آذربایجان غربی، خواف و قوچان در استان خراسان رضوی، خرم‌آباد در استان لرستان، تاکستان در استان قزوین، شاهین شهر در استان اصفهان و ساوجبلاغ در استان البرز موافقت کردند.