۰ نفر

رییس سازمان برنامه و بودجه؛

رشد اقتصادی منفی را از سال٩٢ تا٩٧ مثبت کردیم/ به دلیل تغییر شرایط پیش مردم شرمنده‌ایم

۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۲۰
کد خبر: 519643
رشد اقتصادی منفی را از سال٩٢ تا٩٧ مثبت کردیم/ به دلیل تغییر شرایط پیش مردم شرمنده‌ایم

رییس سازمان برنامه و بودجه ضمن اعلام اینکه رشد اقتصادی منفی را از سال ٩٢ تا ٩٧ مثبت کردیم، گفت: طبق گفته رییس جمهور اگر کارهای سنجیده سازمان برنامه و بودجه نبود، این آرامش را در کشور نداشتیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت، در نشستی مجازی با معاونان و مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در وضعیت تحریمی طی سال‌های ۹۲ تا ۹۷ با حضور در مذاکرات مختلف و گسترش روابط بین الملل، توانستیم به رشد شتابان اقتصادی برسیم.  

طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، وی افزود: به جای دستیابی به رشد اقتصادی شتابان، تلاش کردیم جلوی ریزش رشد اقتصادی را بگیریم و رشد اقتصادی منفی را مثبت نگه داریم.

نوبخت اظهار کرد: دشمنان تلاش کردند از طریق مضایق اقتصادی، آستانه تحمل مردم را پایین بیاورند و آنها به خیابان‌ها بریزند، ولی ما با بکار بردن اقدامات موثر، مدیریت کردیم. تا جایی که به گفته‌ رییس جمهور، اگر کارهای سنجیده سازمان برنامه و بودجه نبود، این آرامش را در کشور نداشتیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: به دلیل تغییر شرایط پیش مردم شرمنده‌ایم که به آنچه استحقاقش را دارند، نتوانستیم دست یابیم. اما در برابر محدودیت‌هایی که وجود داشت چه در عرصه جبران بخشی از قدرت خرید و از آن طرف توسعه زیرساخت‌های کشور، سربلند هستیم.