۰ نفر

رییس مجلس شورای اسلامی؛

قانون مالیات بر ارزش افزوده از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند

۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۴۵
کد خبر: 519494
 قانون مالیات بر ارزش افزوده از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده موجب شفافیت اطلاعات اقتصادی، دریافت عادلانه مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،‌ محمد باقر قالیباف در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس و در پایان رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده  اعاده شده از شورای نگهبان،گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده از قوانین مادر و اساسی است که می‌تواند در اصلاحات اقتصادی کشور تاثیرگذار باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده موجب شفافیت اطلاعات اقتصادی، دریافت عادلانه مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی می‌شود، افزود: در این اصلاحیه ممیز محوری حذف و سامانه محوری مبنا قرار گرفته است. همچنین رسیدگی به حل اختلافات شفاف و عادلانه می‌شود. ضمن اینکه به بخش خصوصی و تولید کننده‌ها در حوزه پرداخت مالیات و استرداد مالیات نیز توجه شده است.

وی با قدردانی از دولت، وزارت اقتصاد و نمایندگان و کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: امیدواریم این قانون بتواند در موضوع کسری بودجه، امکان تامین هزینه‌های دولت از درآمدهای مالیاتی و گمرکی را فراهم کند و ما با تصویب چنین قوانینی به سمت اصلاحات اقتصادی گام برداریم.