۰ نفر

کمیسیون اروپایی اعلام کرد؛

بیکار شدن ۶میلیون جوان اروپایی بخاطر مقابله با کرونا

۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۲۲:۴۳
کد خبر: 517514
بیکار شدن ۶میلیون جوان اروپایی بخاطر مقابله با کرونا

کمیسیون اروپایی اعلام کرد اقدامات مقابله‌ای با شیوع کرونا به از دست رفتن 6میلیون فرصت شغلی در کشورهای اروپایی منجر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون اروپایی اعلام کرد اقدامات مقابله ای کشورهای اروپایی با شیوع ویروس کرونا باعث شده 6 میلیون فرصت شغلی در این کشورها از دست برود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نکته قابل تأمل اینکه نیمی از این فرصت های شغلی از دست رفته مربوط به جوانان اروپایی بوده است.

نیکولاس اشمیت، کمیسر اروپایی در امور اشتغال و حقوق اجتماعی، در این باره گفت: اشتغال جوانان در این زمینه آسیب جدی دیده و حدود 3 میلیون جوان در سطح اتحادیه اروپا شغل خود را از دست داده اند.

بنا به گفته این مقام اروپایی، در ماه ژانویه سال جاری نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا 7.3 درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 0.7 درصد رشد کرده است.

بروکسل البته برای مقابله با این بحران دست به اجرای اقداماتی در راستای حمایت از اشتغال جوانان زده است.

این طرح شامل اجرای سیاست هایی در راستای ایجاد طرح های حمایت شغلی کوتاه مدت برای مقابله با بیکار شدن جوانان در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا می شود.

به گفته اشمیت، بر اساس این طرح 2.5 شرکت در که به خاطر کرونا آسیب دیده اند برای عدم اخراج کارمندانشان و به کارگیری مجدد کارمندان اخراج شده کمک هزینه برای پرداخت حقوق آنها دریافت می کنند.