۰ نفر

رییس کل سازمان امور مالیاتی؛

۱۰۶ درصد درآمد‌های مالیاتی کشور در سال گذشته محقق شد

۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۰۳
کد خبر: 515447
۱۰۶ درصد درآمد‌های مالیاتی کشور در سال گذشته محقق شد

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، از شفافیت مالیاتی و وصول با اصول مالیات و هوشمندسازی نظام مالیاتی به عنوان مهمترین راهبرد این سازمان در سال تولید، پشتیبانی‌ها و موانع زدایی‌ها خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم که همه اطلاعات مالی کشور در سازمان امور مالیاتی تجمیع شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، امیدعلی پارسا رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، از شفافیت مالیاتی و وصول با اصول مالیات و هوشمندسازی نظام مالیاتی به عنوان مهمترین راهبرد این سازمان در سال تولید، پشتیبانی‌ها و موانع زدایی‌ها خبر داد و افزود: به دنبال آن هستیم که همه اطلاعات مالی کشور در سازمان امور مالیاتی تجمیع شود تا بتوانیم متناسب با درآمد، ثروت و مصرف از همه مردم مالیات بگیریم و عدالت مالیاتی به عنوان راهبرد این سازمان با قدرت دنبال شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته یکی از راهبرد‌های ما اصل حمایت محدود، مشروط و تضمین دار از تولید بود، گفت: امسال این مسیر را قدرت بیشتری ادامه می‌دهیم و ظرفیت بخشودگی ها، تقسیط و همچنین کمک به تولیدکنندگان شناسنامه دار را افزایش می‌دهیم.

آقای پارسا با بیان اینکه امسال نسخه اول پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان کشور راه اندازی خواهد شد، افزود: با این اقدام همه فروشگاه ها، کسب و کار‌ها و عوامل اقتصادی کشور به سازمان امور مالیاتی وصل می‌شوند و این یعنی شفافیت اقتصادی حداکثری و فرار مالیاتی حداقلی که نتیجه آن تشخیص تولیدکننده شناسنامه دار از کسانی است که به صورت زیرزمینی و پنهانی کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال از همه ظرفیت‌هایی که قانون جهت ایجاد عدالت مالیاتی فراهم کرده است استفاده می‌کنیم، گفت: بدین منظور به دنبال کسب مجوز‌های بیشتری از سران قوا هستیم تا این فرآیند با قدرت بیشتری دنبال شود.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۶ درصد درآمد‌های مالیاتی کشور محقق شد، افزود: امسال درنظر داریم با تمرکز بر ۱۵ تا ۲۰ درصد بالای جامعه از نظر درآمد، ثروت و مصرف سیاست اصولی سازمان مالیاتی را دنبال کنیم و با عدالت مالیاتی رضایت همه مردم را کسب کنیم.

آقای پارسا حمایت از تولید و مقابله با فساد را دو هدف این سازمان عنوان کرد و گفت: در کنار حمایت از تولید، مبارزه با فساد مالیاتی، خط قرمز ماست و امسال با معاملات صوری فرار مالیاتی و مواردی از این دست مبارزه کرده و این مسایل به هیچ وجه تحمل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه برآورد این سازمان از فرار مالیاتی رقمی حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان است، افزود: در سال گذشته با رصد تراکنش‌های مالی ۴۰ هزار نفری که گردش مالی بالای ۵ میلیارد تومان داشتند مقابله با فرار مالیاتی را جلو بردیم و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ در وصول با اصول مالیات و مقابله با فرار مالیاتی توفیق بیشتری داشته باشیم.