۰ نفر

دفتر بودجه کنگره آمریکا گزارش داد؛

افزایش کسری بودجه فدرال به بیش از یک تریلیون دلار

۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۲۱:۳۱
کد خبر: 512487
افزایش کسری بودجه فدرال به بیش از یک تریلیون دلار

دفتر بودجه کنگره آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که کسری بودجه فدرال تنها در ۵ ماه نخست سال مالی ۲۰۲۱ به بیش از یک تریلیون دلار رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دفتر بودجه کنگره آمریکا دوشنبه اعلام کرد: کسری بودجه دولت فدرال در 5 ماه نخست سال مالی 2021 از مرز یک تریلیون دلار فراتر رفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم؛ بر اساس این گزارش کسری بودجه فدرال تا ماه فوریه به بیش از 1.048 تریلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 423 میلیارد دلار افزایش داشته است.

این گزارش افزود: میزان هزینه های دولت فدرال نسبت به سال قبل 25 درصد رشد داشته ولی درآمدها تنها 5 درصد افزایش یافته است.

شیوع ویروس کرونا و هزینه های مربوط به مقابله با تبعات منفی این بحران تاثیر منفی زیادی بر افزایش هزینه های دولت فدرال داشته است.

دولت آمریکا مجبور شده است طی ماه های گذشته میلیاردها دلار بسته کمک مالی و اقتصادی با هدف حمایت از مشاغل و کسب و کارهای مختلف به اقتصاد تزریق کند.

گرچه بسیاری از کارشناسان اقتصادی از افزایش کسری بودجه در شرایط بحرانی و اضطراری حمایت می کنند ولی معتقدند که این شرایط می تواند تاثیرات و تبعات ناگواری را در بلندمدت بر اقتصاد تحمیل کند.

در سال مالی 2020 که 30 سپتامبر به پایان رسید، کسری بودجه فدرال رکورد 3 تریلیون دلاری را ثبت کرد که بیش از دو برابر رکورد قبلی بود. پیش بینی می شود روند صعودی کسری بودجه تا پایان سال مالی جاری نیز ادامه خواهد داشت.

دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرده است که کسری بودجه فدرال امسال به 2.3 تریلیون دلار خواهد رسید ولی در این برآورد خود بسته کمک کرونایی 1.9 تریلیون دلاری دولت بایدن را لحاظ نکرده است.