بر اساس برآوردهای انجام شده، انتظار می‌رود اقتصاد چین تا سال 2035 دو برابر شده و این کشور جایگاه آمریکا را به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان از آن خود کند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، به گفته یکی از اقتصاددانان بانک مرکزی آمریکا، چین فرصت خوبی دارد که اقتصاد خود را تا سال 2035 دو برابر کند و از ایالات متحده به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان پیشی بگیرد.

از آنجا که چین در تلاش است که به کشور برتر تبدیل شود، رییس‌جمهور این کشور در ماه نوامبر اذعان داشت که امکان دو برابر شدن تولید ناخالص داخلی و درآمد سرانه چین تا سال 2035 وجود دارد.

گفتنی است که دو برابر شدن تولید ناخالص داخلی چین برای 15سال آتی، به رشد متوسط سالانه 4.7درصد نیاز بوده که به گفته برخی از ناظران، دستیابی به آن ممکن است سخت باشد. اما هلن کیائو، رییس اقتصاد آسیا در BofA گفت که برخی اقدامات اصلاحی به چین برای رسیدن به این نقطه کمک می‌کند. وی پیش‌بینی می‌کند که علاوه بر دو برابر شدن تولید ناخالص داخلی، این غول اقتصادی آسیا در سال‌ 2027 تا 2028 از آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان پیشی خواهد گرفت.

چین یکی از معدود اقتصادهای جهان بود که با وجود چالش‌‌های ناشی از بیماری همه‌گیر کووید-19 در سال 2020 رشد کرد. صندوق بین‌المللی پول رشد 8.1درصدی را برای چین در سال جاری پیش‌بینی کرده است.

در همین حال، آخرین برآوردهای دولت نشان داد که اقتصاد ایالات متحده در سال 2020، 3.5درصد انقباض را تجربه کرده است. صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که اقتصاد آمریکا در سال جاری می‌تواند 5.1درصد رشد کند.

در نمودار ارائه شده، میزان تولید ناخالص داخلی چین و آمریکا را مشاهده می‌کنید؛

photo_2021-03-04_16-19-24