۰ نفر

اتاق بازرگانی آمریکا اعلام کرد؛

ضرر صدها میلیارد دلاری اقتصاد آمریکا به دلیل جدا شدن از چین

۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۹:۲۱
کد خبر: 507252
ضرر صدها میلیارد دلاری اقتصاد آمریکا به دلیل جدا شدن از چین

اتاق بازرگانی آمریکا اعلام کرد اگر سرمایه‌گذاری در چین نصف شود یا دو کشور تعرفه‌های بیشتری علیه یکدیگر اعمال کنند، شرکت‌های آمریکایی و به طور کلی اقتصاد این کشور می‌تواند صدها میلیارد دلار متضرر شوند.

به گزارش رویترز، اتاق بازرگانی آمریکا در جدیدترین مطالعات خود اعلام کرد: اگر سرمایه‌گذاری در چین نصف شود یا دو کشور تعرفه‌های بیشتری علیه یکدیگر اعمال کنند، شرکت‌های آمریکایی و به طور کلی اقتصاد این کشور می‌تواند صدها میلیارد دلار متضرر شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، این گروه تجاری اعلام کرد، اگر سرمایه گذاران آمریکایی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) را در چین به نصف کاهش دهند، سود سالانه سرمایه آنها می‌تواند تا 25 میلیارد دلار کاهش یابد.

بر اساس گزارشی که هزینه‌های احتمالی جداسازی این دو اقتصاد بزرگ از یکدیگر را بررسی می‌کند، کاهش سرمایه‌گذاری آمریکا در چین به نفع رقبای آمریکاست و در عین حال، تولید ناخالص داخلی آمریکا ضرر بی سابقه 500 میلیارد دلاری را شاهد خواهد بود.

اتاق بازرگانی آمریکا اعلام کرد: «جدا کردن این دو اقتصاد بزرگ از یکدیگر بسیار پرهزینه خواهد بود. با این حال، این مطالعات نشان می‌دهد که جداسازی کامل و همه جانبه دیگر غیرقابل تصور است.»

هزینه‌های احتمالی جداسازی این دو اقتصاد بزرگ از یکدیگر سبب میشود، تولیدناخالص داخلی آمریکا ضرر بی سابقه 500 میلیارد دلاری را شاهد باشد

توافق تجاری آمریکا و چین، تمامی تعرفه‌هایی که در جریان جنگ تجاری دو کشور وضع شد را حذف نکرد. بر اساس اعلام اتاق بازرگانی آمریکا، اگر روابط دو کشور بدتر شود و تعرفه‌های 25 درصدی بر تمام تجارت های دو طرفه اعمال شود، می‌تواند به خسارت سالانه 190 میلیارد دلاری برای اقتصاد امریکا تا سال 2025 منجر شود.

این مطالعات نشان می‌دهد که یک جداسازی کامل بر جریان سفرهای مردم تاثیر خواهد گذاشت و بر درآمدهای حاصل از گردشگری و آموزش نیز خسارت می‌زند.