۰ نفر

معاون حقوقی رییس جمهور تشریح کرد؛

آخرین جزییات پول‌های بلوکه شده ایران در آمریکا و کره جنوبی

۲۴ بهمن ۱۳۹۹، ۲۳:۳۰
کد خبر: 505362
آخرین جزییات پول‌های بلوکه شده ایران در آمریکا و کره جنوبی

معاون حقوقی رییس جمهوری گفت: در صورتی که اقدامات و تلاش‌های دیپلماتیک منجر به بازگرداندن پول های ایران از کره جنوبی نشود، باید اقدامات حقوقی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، لعیا جنیدی روز جمعه درباره آخرین وضعیت پولهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی، گفت: اقداماتی در این زمینه انجام شده، در صورت ناموفق بودن تلاش‌ها این کار مستلزم اقدام و مذاکره حقوقی جدی  است.

معاون حقوقی رییس جمهوری ادامه داد: اگر مذاکرات حقوقی تامین‌کننده منافع نباشد در این صورت ممکن است اقدام قضایی یا شبه قضایی یعنی داوری اعمال شود چون مکانیسم این کار وجود دارد.

جنیدی درباره حضور در جلسات مربوط به کنوانسیون‌های FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان نماینده دولت، گفت: فعلا در یکی دو جلسه شرکت کردم. در این نشستها هیاتی متشکل از نمایندگان ۴ دستگاه مسوول و همچنین حوزه‌های تخصصی برخی نهادها حضور می‌یابند.  

وی ادامه داد: بیشتر مباحث مطرح شده در این جلسات درباره کلیات است و نظرات موافق و مخالف در جلسات مطرح می‌شود.

جنیدی درباره اموال بلوکه شده ایران در آمریکا و فرآیند رسیدگی به این پرونده‌ها گفت: آمریکا فعلاً دنبال اجرای آرایی است که در دادگاه‌های داخلی خود علیه ایران صادر می‌کند.

وی افزود: آمریکا علاوه بر این در اروپا هم تلاش می‌کند تا اموال کشورمان را برای اجرای آرای صادره در دادگاه‌های خود، توقیف یا ضبط کند تا این لحظه موفقیت آن چنانی نداشته است.  

معاون حقوقی رییس جمهوری اضافه کرد: دفاعیات دولت، بخش حقوقی و همچنین وکلای ایران در آمریکا در حال پیگیری است و  تاکنون نتایج مثبتی داشته است اما برای جلوگیری از این وضعیت اقدامات جدی حقوقی، سیاسی و دیپلماتیک لازم است.