۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

زیان اقتصادی بریتانیا در ابتدای سال جدید/ بخش خدمات چه زمانی بهبود می‌یابد؟

۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۱۴
کد خبر: 503238
زیان اقتصادی بریتانیا در ابتدای سال جدید/ بخش خدمات چه زمانی بهبود می‌یابد؟

به دلیل محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع ویروس کرونا در بریتانیا، اقتصاد این کشور برای سه ماهه نخست سال 2021 در مسیر زیان چشمگیری قرار گرفته، اما برخی از شرکت‌های خدماتی بر این باورند که به دلیل امیدواری‌های ایجاد شده به واسطه عرضه واکسن کووید-19، این وضعیت در اواخر سال بهبود می‌یابد.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، سومین قرنطینه ملی بریتانیا به دلیل ویروس کرونا، اقتصاد این کشور را درمعرض انقباض شدید در اوایل سال 2021 قرار داده، اما شرکت‌های خدماتی هنوز به واسطه واکسیناسیون به بهبود وضعیت امید دارند.

گفتنی است که شاخص مدیران خرید از 50.4 در ماه دسامبر به 41.2 در ماه ژانویه کاهش یافت که به میزان قابل توجهی کمتر از آستانه رشد 50 است. این کمترین حد شاخص از ماه مه بود.

عرضه سریع واکسن کووید-19 در بریتانیا باعث شد خوش‌بینی شرکت‌های خدماتی به بالاترین حد خود از ماه مه 2014 برسد؛ در حالی که اطمینان در منطقه یورو که روند واکسیناسیون کند بوده، پایین است.

انتظار می‌رود بانک مرکزی بریتانیا از ارائه بسته‌های محرک بیشتر جلوگیری کند؛ زیرا منتظر است که قرنطینه در سراسر بریتانیا تا بهار کاهش یابد.

در حالی که اقتصاد بریتانیا در مسیر انقباض شدید برای سه ماهه نخست 2021 قرار دارد، مشاغل همچنان اطمینان دارند که تقاضای متوقف شده و کاهش محدودیت‌های بیماری همه‌گیر، روند بهبود تا اواخر سال جاری را فراهم خواهد کرد.

شاخص مدیران خرید برای صنعت خدمات به تنهایی، که بخش عمده‌ای از اقتصاد بخش خصوصی بریتانیا را تشکیل می‌دهد، از 49.4 در ماه دسامبر، به 39.5 در ماه ژانویه کاهش یافت که کمترین میزان آن از ماه مه بود.

شرکت‌ها، این ضرر را به دلیل محدودیت‌های سفر بین‌المللی ناشی از کووید-19 می‌دانند که فروش صادرات را تحت تاثیر قرار داده، اما برخی نیز بر این باورند که برگزیت سبب کاهش سفارش‌ها از سوی مشتریان در اتحادیه اروپا شده است.