۰ نفر

حسینعلی امیری؛

رییس جمهوری ملزم به حضور برای ارائه لایحه بودجه نیست

۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۴۳
کد خبر: 502946
رییس جمهوری ملزم به حضور برای ارائه لایحه بودجه نیست

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه نمایندگان امروز به رد مصوبه کمیسیون تلفیق رای دادند، گفت: حضور رییس جمهوری برای ارائه لایحه بودجه و یا موقع رسیدگی به کلیات لایحه بودجه و دفاع از آن به هیچ وجه از الزامی نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حسینعلی امیری روز سه شنبه درباره عدم حضور رییس جمهوری در مجلس برای ارایه لایحه بودجه گفت: موارد الزام قانونی حضور رییس جمهور در مجلس بر اساس قانون اساسی و قوانین عادی مشخص است و حضور برای ارائه لایحه بودجه و یا موقع رسیدگی به کلیات لایحه بودجه و دفاع از آن به هیچ وجه الزامی نیست

معاون پارلمانی رییس جمهور یادآور شد: در دولت‌های قبلی نیز مواردی بوده که روسای جمهور قبل نه برای ارائه لایحه بودجه و نه درموقع رسیدگی به کلیات در مجلس حضور نیافته‌اند، مضافا اینکه آنچه که امروز در مجلس مطرح شد و نهایتا به رای گذاشته شد از منظر حقوقی لایحه دولت نبود، بلکه مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بود.

امیری گفت: حضور رییس جمهوری برای دفاع از مصوبه کمیسیون تلفیق نه وجه منطقی دارد و نه وجه قانونی. لذا صحبت از ضرورت حضور آقای رییس جمهور سخن دقیقی نیست، در واقع امروز نمایندگان محترم به رد مصوبه کمیسیون تلفیق رای دادند.

وی افزود: آقای نوبخت هم به عنوان نماینده دولت به تغییراتی که البته تغییرات هم اساسی بود که در لایحه دولت داده شده بود نیز ایراد گرفتند و نظر دولت را بیان کردند و از آثار و تبعات این مصوبه صحبت های قابل توجهی را به میان آوردند.

 مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس به گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ رای نداد.