۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

بررسی نرخ بیکاری در منطقه یورو/ ثبات وضعیت مشاغل به رغم محدودیت‌های کرونایی

۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۰۱
کد خبر: 502601
بررسی نرخ بیکاری در منطقه یورو/ ثبات وضعیت مشاغل به رغم محدودیت‌های کرونایی

بر اساس آخرین آمار ارائه شده مشاهده می‌شود که با وجود ادامه محدودیت‌های کرونایی، وضعیت بیکاری در کشورهای منطقه یورو در ماه دسامبر با نرخ 8.3درصد تقریبا ثابت باقی مانده است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، بر اساس داده‌های ارائه شده توسط یورواستات در روز دوشنبه، به رغم ادامه قرنطینه‌های ناشی از ویروس کرونا در بیشتر کشورهای منطقه یورو، بیکاری در ماه دسامبر با نرخ 8.3درصد ثابت باقی ماند.

با این حال، یورواستات گفت که 13.671میلیون نفر در 19کشور مشترک منطقه یورو در ماه دسامبر بیکار بودند، در حالی که این رقم در ماه نوامبر 13.616میلیون نفر بود.

در بلژیک، ایرلند، قبرس، لیتوانی، هلند، پرتغال و اسلواکی، شمار افراد بیکار در ماه دسامبر کاهش یافت، اما در سایر کشورها مانند آلمان، فرانسه و ایتالیا اندکی افزایش یافته است.

برای پایین نگاه داشتن سطح بیکاری در زمان بیماری همه‌گیر، کشورهای منطقه یورو از سیستم‎‌هایی استفاده می‌کنند که دولت‌ها با ارائه یارانه به کارفرمایان در پرداخت دستمزدها کمک کنند. این موضوع از تعدیل نیرو جلوگیری کرده و به این معنی است که ظرفیت تولید با سهولت بیشتری قابل بازگشت خواهد بود.