۰ نفر

یک نماینده مجلس مطرح کرد؛

عدم کارایی ارز ۴۲۰۰تومانی در نابسامانی اخیر بازار

۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۳۰
کد خبر: 501888
عدم کارایی ارز ۴۲۰۰تومانی در نابسامانی اخیر بازار

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی منشاء فساد و رانت شده و تاثیری در زندگی مردم نگذاشته است، گفت: عدم کارایی ارز ۴۲۰۰ تومانی در نابسامانی اخیر بازار و تورم کالاهای مشمول این ارز به خوبی مشخص شد.

​ به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد تقی نقدعلی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی منشاء فساد و رانت شده و تاثیری در زندگی مردم نگذاشته است. مخالف اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی هستیم.

وی در ادامه افزود: دولت هرچه سریع‌تر باید درصد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باشد. مابه التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی با ارز نیما باید با سازوکار شفاف به مصرف کننده نهایی پرداخت شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی ناکارآمد است، گفت: عدم کارایی ارز ۴۲۰۰ تومانی در نابسامانی اخیر بازار و تورم کالاهای مشمول این ارز به خوبی مشخص شد. افزایش قیمت نهاده‌های دامی و به دنبال آن قیمت مرغ به خوبی این موضوع را نشان داده است.

نقدعلی در پایان تصریح کرد: در تلاش هستیم در بودجه ۱۴۰۰ ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود و منابع مالی این بخش را به صورت مستقیم به خود مردم دهیم.