۰ نفر

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد؛

واریز پانزدهمین مرحله یارانه معیشتی امروز

۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۴۱
کد خبر: 501546
واریز پانزدهمین مرحله یارانه معیشتی امروز

پانزدهمین مرحله یارانه حمایت معیشتی دولت ساعت ۲۴ روز پنجشنبه (۹ بهمن‌ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این دوره دومین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت کرده‌اند کسر خواهد شد.

برپایه این گزارش، در ادامه حمایت‌های معیشتی دولت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه مقرر شد همه افرادی که در نوبت قبل وام کرونای معیشتی دریافت کرده‌اند و درآمد ثابت نداشتند مشمول دریافت وام یک میلیون تومانی کرونا شوند. همچنین در مجموع ۱۱ میلیون خانوار معادل ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تسهیلات یک‌میلیون‌تومانی دریافت ‌کنند.  

طبق آخرین آمار بیش از ۶ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۳۸۰ سرپرست خانوار در دو مرحله پرداخت تسهیلات به یارانه‌بگیران معیشتی، از تسهیلات یک میلیون تومانی بهره‌مند شده‌اند.

پانزدهمین بسته حمایت معیشتی بنزین که قرار است چهارشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود، در واقع حمایت معیشتی است که دولت پس از افزایش قیمت بنزین در ۲۴ آبان‌ماه سال گذشته تصویب کرد.

در همان دوران، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که درآمد حاصل از محل افزایش بهای بنزین که معادل ۲۹ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان است را بین ۱۸ میلیون خانوار (معادل ۶۰ میلیون نفر) تحت عنوان «حمایت معیشتی دولت» تقسیم می‌کند.

این ماه نیز همچون دوره‌های گذشته خانواده یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.