۰ نفر

معاون سازمان امور مالیاتی؛

۷۰درصد مالیات کشور به صورت خوداظهاری دریافت می‌شود

۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۴۵
کد خبر: 495376
۷۰درصد مالیات کشور به صورت خوداظهاری دریافت می‌شود

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: هم اکنون با همکاری اصناف مختلف ۷۰ درصد مالیات کشور به صورت خوداظهاری دریافت می‌شود و طی ۲ سال آینده این مقدار به ۹۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد مسیحی روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات مالیاتی مهاباد اظهار داشت: اخذ مالیات به صورت خوداظهاری موفقیت بسیار مهمی برای این بخش به حساب می‌آید و انرژی آزاد شده از مالیات خوداظهاری صرف مقابله با فرارهای مالیاتی در کشور خواهد شد.

وی اضافه کرد: فعالان اقتصادی در صورت ارایه ندادن اظهارنامه مالیاتی در زمان مشخص شده قانونی، علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت مالیاتی، مشمول جرایم قانونی غیرقابل بخشش نیز خواهند شد.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا دولت حامی صنوف آسیب‌دیده ناشی از بیماری کووید ۱۹ است و امسال مالیات برحسب درآمد از این واحدها اخذ خواهد شد و واحدهای صنفی متضرر و تعطیل از جمله رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی شامل بخشودگی مالیاتی می‌شوند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مردم مهاباد از پراخت مالیات استقبال می‌کنند اما باید عدالت در پرداخت مالیات اجرا شود تا به این اعتماد مردم لطمه وارد نشود.

جلال محمودزاده افزود: با توجه به گردشگرپذیربودن مهاباد بسیاری از صنف خدمات این شهرستان در شرایط شیوع کرونا، آسیب دیده و باید در زمینه اخذ مالیات از این صنوف این موضوع مدنظر قرار گیرد تا باعث تعطیلی این واحدها نشود.

وی با اشاره به درآمد دولت در بودجه سال آینده کشور نیز گفت: درآمد دولت در بودجه سال آینده بر اساس صادرات ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت در روز تعیین شده در حالی که تحقق این رقم بسیار سخت است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود بخشی از این کسری بودجه از طریق مالیات جبران شود و این امر می‌تواند بر اصناف و واحدهای تولیدی که یکی از منابع تامین کننده مالیات کشور هستند فشار مضاعف وارد کند.

وی با اشاره به تبدیل گمرک مهاباد از گمرک قضایی به گمرک دایمی اظهار داشت: مکان کنونی گمرک مهاباد قابلیت توسعه ندارد و لازم است که این گمرک به خارج از شهر و به فضای بزرگ‌تری منتقل شود.

سرپرست فرمانداری مهاباد نیز در این جلسه گفت: مهاباد یکی از قطب‌های مهم بهداشتی و درمانی در جنوب آذربایجان‌غربی است و باید بیشتر مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

عارف خدرلو افزود: با توجه به طولی بودن آذربایجان‌غربی و مسافت زیاد شهرستان‌های جنوبی بسیاری از شهروندان ساکن در این شهرستان‌ها برای انجام خدمات پزشکی و درمانی به مهاباد سفر می‌کنند و به همین دلیل باید در زمینه تامین امکانات لازم به آن توجه ویژه شود.

وی اظهار داشت: مهاباد از سابقه تاریخی درخشانی برخوردار است و نویسندگان و شاعران پرآوازه ملی در این شهرستان دیده به جهان گشودند و سالهای زیادی از عمر خود را صرف خدمت به فرهنگ و هنر این مرز و بوم کردند.

در ادامه این نشست مسایل و مشکلات حوزه مالیات این شهرستان و بررسی پرونده‌های مالیاتی با حضور کارشناسان بررسی شد و نمایندگان بازاریان و اصناف با تبادل نظر و بیان مشکلات خواستار متناسب سازی میزان اخذ مالیات با درآمدشان شدند.

"محمد مسیحی" معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به همراه "بهمن برزگر"مشاور وزیر و مدیرکل امور مجلس وزارت اقتصاد روز دوشنبه به مهاباد سفر کردند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.