۰ نفر

رئیس امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد؛

افزایش ۴۴درصدی بودجه دانشگاه‌ها در لایحه بودجه١۴٠٠

۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۲:۵۵
کد خبر: 489669
افزایش ۴۴درصدی بودجه دانشگاه‌ها در لایحه بودجه١۴٠٠

حسن میرزابزرگ رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۴۴ درصدی بودجه دانشگاه‌ها در لایحه بودجه سال آینده خبر داد و گفت: همچنین بودجه پارک‌های علم و فناوری ٣۴ درصد و بودجه پژوهشگاه‌ ٢٧ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، میرزابزرگ درخصوص دورنمای بودجه سال ۱۴۰۰ آموزش عالی، تحقیقات و فناوری کشور افزود: خوشبختانه ما دستاورد مناسبی در مورد لایحه بودجه سال آینده داشتیم و با توجه به اینکه نگاه مثبتی به امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری وجود دارد، تصمیم گرفته شد این بخش تقویت مناسبی شود.

او گفت: در سال آینده بودجه دانشگاه ها نسبت به سالجاری بیش از ۴۴ درصد افزایش یافته است. این موضوع سبب خواهد شد قدرت مانور دانشگاه‌ها پس از پرداخت حقوق اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی بالا برود تا بتوانند به فعالیت های پژوهشی خودشان هم بپردازند.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ با توجه به افزایش هزینه‌ها در تنگنا قرار داشتیم اما با بودجه سال ۱۴۰۰ این تنگنا برداشته شده و وضعیت بسیار مناسب تری در بخش خارج از حقوق یعنی بعد از اینکه حقوق را پرداخت کنیم در دانشگاه‌ها خواهیم داشت.

میرزا بزرگ ادامه داد: پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فن آوری نیز با توجه به موضوع کرونا و تولید سایر ملزومات کووید ۱۹ بسیار فعال بودند.

او گفت: امسال تصمیم گرفته شد که اعتبارات پژوهشگاه‌ها و پارک‌ها تقویت شود.

وی افزود: بودجه پارک‌ها برای سال ۱۴۰۰ نسبت به سالجاری ۳۴ درصد و حدود ۲۷ درصد بودجه پژوهشگاه ها افزایش یافته است.

میرزابزرگ تاکید کرد: با توجه به اینکه وضعیت پژوهشگاه ها و پارک‌ها کمی متفاوت از دانشگاه‌ها است، این افزایش می تواند تاثیری زیادی در فعالیت های پژوهشی، فناورانه و نوآورانه پارک‌ها و پژوهشگاه‌ها داشته باشد.